Spring Mobil Växel

Öka tillgängligheten med Spring Mobil Växel.

Med Spring Mobil Växel får ditt företag tillgång till växelfunktioner utan att behöva äga någon fysisk växel. Det tar vi hand om åt dig. Mobilen och abonnemanget är det enda du behöver.












Varför Spring Mobil Växel?

Enklare med en telefon

Spring Mobil Växel möjliggör att fast- och mobilnummer kopplas till samma enhet/telefon, på så sätt undviks olika nummer, dubbla telefonsvarare, kontakter mm. Dessutom är växeltjänsterna tillgängliga både på och utanför kontoret, allt i en smidig mobilapplikation.

Ökad tillgänglighet

Medarbetare kan ringa och ta emot samtal oavsett vart de befinner sig, de blir på så sätt både mer tillgängliga, men också geografiskt oberoende. 

Varför Spring Mobil Växel?

Enhetlig lösning

Spring Mobil Växel ger en enhetlig telefonilösning för hela företaget oavsett om företaget har ett eller flera kontor. Alla företagets delar kan ha kvar sina lokala telefonnummer och dessutom dela en gemensam telefonistfunktion. Det är enkelt att lägga till ytterligare kontor i lösningen.  

Lägre kostnader

Spring Mobil Växel är en molnbaserad växel och ni betalar bara för de funktioner ni använder och antalet användare. Det är kostnadsfritt att ringa mellan abonnemangen och dessutom minskar återanropen från växeln i och med att medarbetarna blir mer tillgängliga.

Tjänster som ingår och tillval.

Telefonkonferens

Med upp till 25 deltagare. Telemötet där ni enkelt ordnar en telefonkonferens oavsett tid på dygnet.

Svars- och ACD-grupp

För att hantera inkommande samtal på huvudnumret eller till en grupp.

Självbetjäningswebb

Där ni enkelt kan beställa nya tjänster och abonnemang samt följa era kostnader.

Kalenderkoppling (tillval)

När hänvisningssystemet är integrerat med kalendern skapar bokningar i kalendern hänvsiningar för den givna tiden.

Utbildning via webben

Alla medarbetare får tillgång till en utbildning via webben som visar hur ni använder de olika funktionerna.

Telefonistplats (tillval)

Har ni många samtal in kan det vara bra med en dedikerad telefonist som tar emot och dirigerar samtal.

0 kr inom Sverige

Kostnadsfritt att ringa varandra inom Sverige.

Samtalsdirigering (tillval)

Gör det enkelt för kunden att komma rätt direkt och ni får därmed mer tid till att prata med kunderna.

Koppla samtal

Enkelt att koppla vidare samtal till någon annan som du vill ska ta över samtalet.

Extern telefonist (tillval)

Vi kan, helt eller delvis, svara på era inkommande samtal 24 timmar om dygnet 365 dagar per år.

Talad hänvisning

Med tjänsten Talad hänvisning ökar ni servicegraden för de som ringer till er.

Röststyrning

Med röststyrda tjänsten kan du enkelt hantera samtal och hänvisningar genom att säga vad du vill göra.
Produktbeskrivning Till toppen av sidan

Spring Självbetjäning

Via Spring Självbetjäning kan användare på företag som har Spring Mobil Växel administrera sina ärenden via webben. Onlinetjänsten fungerar för samtliga användare på företaget.

Logga in här: tele2.se/spring-online

Spring Självbetjäning Plus

Via Spring Självbetjäning Plus administreras företagets grupper och vidarekoppling. Tjänsten vänder sig till företagets telefoniansvarige/-administratör.


Logga in här: tele2.se/spring-onlineplus

Spring Analys

Via online-tjänsten kan företag som har modulen Spring Analys, följa trafikmönster. Tjänsten vänder sig till företagets telefoniansvarige/-administratör.

  • Anknytning
  • Telefonisten
  • Svarsgrupper
  • ACD-grupper

Logga in här: tele2.se/spring-analys

Spring Hänvisning

Via Spring Hänvisning kan användare på företaget som har tillgång till växelfunktioner se och hantera hänvisningar. Onlinetjänsten ingår i tillval av växelfunktioner.

  • Hänvisa din telefon
  • Söka/se kollegors hänvisningsstatus
  • Skicka meddelanden till kollegor
Logga in här: tele2.se/spring-hanvisning
Spring Hänvisning