Stäng

Villkor för Tele2 QuickSupport

Genom att acceptera dessa villkor i två steg ingår du som befintlig kund till Tele2 Sverige AB, 556267-5164, (”Tele2”) ett avtal om tilläggstjänsten Tele2 QuickSupport i samband med din kontakt med supporten på Tele2.

Genom att ladda ned applikationen Tele2 QuickSupport/TeamViewer öppnar du i ett första steg din dator för supporten på Tele2. Nästa steg är att ge supporten inloggningsuppgifter och genom det godkänner du som kund att fjärrstyrning sker och släpper in supporten i din dator. När du gör det godkänner du samtidigt att det sker på dessa villkor. Det krävs att problemet faller inom det område som supporten ska och kan hjälpa Tele2s kunder med. Supporten letar bara efter lösningar på de problem du har anmält. I försöken att hjälpa dig tittar supporten endast på de delar och program i din dator som kan orsaka det fel du behöver hjälp med. Supporten kommer att behöva information från dig innan de via fjärrstyrning går in i din dator och under tiden supporten letar efter fel inne i den. Exempel på viktiga frågor kan vara vad du har för drivrutiner och operativsystem eftersom det endast fungerar med vissa versioner av Windows och Mac. Du kommer att kunna följa på din skärm vad som händer och vad supporten gör. Ingen information kring din dator eller innehåll i datorn lagras av Tele2. Däremot görs en notering om vad du har fått hjälp med i form av en kort beskrivning av problemet och hur supporten har försökt lösa det. Det kan inte garanteras att Tele2 kan komma in och fjärrstyra din dator eftersom det påverkas av exempelvis nätverksstruktur eller brandväggar i ditt system. Tele2 ansvarar inte heller för om din dator mot förmodan går sönder eller att problem uppstår till följd av fjärrstyrningen. Tele2 använder endast beprövade metoder och så hög säkerhet som möjligt i sina system men kan inte garantera säkerheten eftersom kommunikationen mellan din dator och våra system sker i öppet nät. Tele2 kan inte hållas ersättningsskyldig för eventuella skador som orsakas av den använda programvaran Tele2 QuickSupport/TeamViewer eller det supporten gör för att hjälpa dig, om inte ersättningsansvar enligt lag kan påvisas av dig som kund.

Du accepterar slutligt dessa villkor och att Tele2s support går in och fjärrstyr din dator genom att ge supporten adress och lösenord till din dators Tele2 QuickSupport- /TeamViewerapplikation.

 

Fjärrhjälp

Om du har problem med någon av våra bredbandsprodukter kan vi erbjuda dig vår fjärrhjälp. Genom att ladda ner vår programvara Remote Support kan vi få tillgång till din dator och på så sätt hjälpa dig med ditt problem. Läs mer om hur det fungerar.

Till toppen

Vad är fjärrhjälp?

Om du har problem med någon av dina bredbandsprodukter via Tele2 kan du ibland behöva lite mer hjälp från oss. Efter att du ringt till vår kundservice kan vi erbjuda dig fjärrhjälp med vår programvara Remote Support. Vi kan snabbt och enkelt upprätta en förbindelse till din dator via internet och fjärrstyra denna för att hjälpa dig som kund med felsökning och avhjälpning av fel.

Till toppen

Så här gör du

Efter att ha varit i kontakt med Tele2s Kundservice och vi bett dig ladda ner programvaran så gör du så här.

 

Ladda ner Remote Support

1. Installera den genom att följa anvisningarna i installationsguiden.

2. Starta Remote Support.

 

Upprätta en anslutning

1. Vi ber dig om ditt ID och lösenord som syns i dialogrutan.

2. Klicka på OK så kan vi ge dig hjälp på samma sätt som om vi satt vid din dator.

Till toppen

Ladda ner fjärrhjälp

Klienten som används heter TeamViewer. Läs mer på teamviewer.com.

Genom att ladda ner applikationen går du med på Tele2s villkor

Tele2 Remote support för MacOS fungerar inte med MacOS X 10.8 (Mountain Lion ) och senare versioner.



 

Sök kundservice

Sök

Till exempel: faktura