Ånger och uppsägning

Vi tycker att det är jättetråkigt om du vill säga upp eller ångra någon av våra produkter men självklart ska vi hjälpa dig på bästa sätt.

Till toppen

Har du ångrat dig?

Du har alltid 14 dagars ångerrätt när du som privatperson tecknar abonnemang eller köper produkter via vår webbutik, kundservice eller annan distanskanal. Kom ihåg att varan skall vara oanvänd, i oskadat skick och i originalförpackning för kunna returneras.

Har du gjort köpet i en Tele2 butik har du öppet köp enligt villkoren som finns på kvittot. Har du köpt varan via någon av våra återförsäljare ska du kontakta återförsäljaren för att diskutera och ångra ditt köp.

Gör så här om du beställt via webbutiken, kundservice eller annan distanskanal:

1. Kontakta oss på 0772-25 25 25 om du vill ångra ditt köp eller har frågor om ditt abonnemang. Om du vill ångra köp av abonnemang ihop med telefon eller annan hårdvara ska du kontakta oss på 0772- 23 23 99.

2. Du kommer att få ett returnummer av oss som du måste ange när du skickar tillbaka produkten. Detta för att hanteringen av din ånger ska bli som snabb och smidig som möjligt.

3. Om du har beställt en telefon eller annan produkt kommer din beställning att makuleras och eventuell betalning återbetalas när vi mottagit produkten.

Läs mer om våra köpvillkor.
Till toppen

Uppsägning

För att avsluta ditt abonnemang och/eller dina tjänster hos oss kan du meddela uppsägning via telefon genom att ringa vår kundservice på telefonnummer: 0772- 25 25 25. Du har rätt att säga upp och avsluta ditt avtal innan bindningstiden löpt ut genom att begära en slutfaktura och betala de kvarvarande kostnaderna enligt avtalet för abonnemanget.

Har du frågor kan kundservice hjälpa dig i samband med uppsägningen. Tänk på att du alltid personligen måste avsluta ditt abonnemang och att uppsägning INTE sker automatiskt om du byter operatör.

Du är alltid välkommen tillbaka till oss!

Sök kundservice

Sök

Till exempel: faktura