• Hem
  • Första fakturan

Första fakturan

Har du några funderingar om din första faktura? Läs vidare så går vi igenom fakturans utseende, vilka avgifter som kan tillkomma och hur du betalar så enkelt som möjligt.

Tips! Logga in i Mitt Tele2 och se alla dina fakturor. 

Fakturans utseende

Våra fakturor har utformats för att göra det så enkelt som möjligt att hitta det du behöver för att betala. I den gröna rutan på framsidan hittar du OCR-nummer, förfallodag, belopp att betala och våra bank- och plusgironummer.

Uppe till vänster finns ditt kundnummer, det eller de telefonnummer som fakturan avser och PUK-kod/er. Dessa uppgifter är bra att ha om du t.ex. vill kontakta oss eller behöver låsa upp ditt SIM-kort. Om du har fler än ett abonnemang så är det bara ett nummer som kommer synas här. Resterande abonnemang och nummer syns i fakturaspecifikationen.

I pratbubblan till höger ser du på vilka sätt du kan komma i kontakt med oss och hur du enkelt får svar på vanliga frågor. Här finns också aktuella tips om sånt som vi tror att du kan ha nytta av.

Se en exempelfaktura.

Din första faktura

Vi fakturerar alltid alla avgifter i efterskott. Detta innebär att din första faktura kommer innehålla abonnemangs- och trafikkostnader från det datum du tecknade tjänsten till den sista i månaden.

Har du köpt en hårdvara med eller utan abonnemang och valt att delbetala kostnaden så kan en uppläggningsavgift på 250 kr tillkomma på din första faktura. Om uppläggningsavgift tillkommer eller inte framgick när du gjorde ditt köp. 

Faktura på Mitt Tele2

På Mitt Tele2 har du alltid tillgång till din fakturainformation. Logga in eller registrera ett konto på Mitt Tele2. Här kan du även betala dina fakturor direkt med kontokort om du inte redan har autogiro eller e-faktura. 

Betalningsuppgifter

Behöver du dina betalningsuppgifter eller vill du kontrollera om du har obetalda fakturor kan du skicka ett SMS med texten "Faktura" till nummer 333. Du får ett SMS tillbaka med OCR-nummer, belopp, förfallodatum och plusgironummer om fakturan är obetald. Är den betald får du ett bekräftelse-SMS. Du hittar också dina betalningsuppgifter på Mitt Tele2.

Skaffa e-faktura

Vill du veta hur du ansöker om e-faktura eller autogiro hittar du all information här.

Bank- och Plusgiro
Bankgiro: 5707-9055
Plusgiro: 93 66 00-6

Är mobilfakturan högre än normalt?

Har du fått en faktura för ditt mobilabonnemang (eller mobila bredband) som är högre än normalt? Här är några exempel på vad det kan bero på:

  • Köp av innehållstjänster så som en Blocket-annons.
  • Samtal/SMS till utlandet.
  • Användande i utlandet.
  • Köp av extra datapaket.
  • Byte till ett abonnemang med en högre månadskostnad.
  • Du har använt upp alla minuter/SMS som ingår i abonnemanget.