Kontakt

Chatta med oss

Chatt

Välkommen att chatta med kundservice på Tele2. Välj vilket område du vill ha hjälp inom i menyerna nedan, och börja chatta! Öppettider Mån-fre: 8-20, lör-sön 9-15

  • Mobiltelefoni Vad behöver du hjälp med?
    • Låsa upp en Iphone

      Vill du låsa upp en Iphone kan du göra det på Mitt Tele2. Har du redan provat det eller vill låsa upp en annan telefon slår du oss en signal på 0772- 25 25 25

    • Veta min PIN- eller PUK-kod

      Klicka på länken för att läsa om hur du tar reda på din PIN- eller PUK-kod. 

    • Aktivera SIM-kort

      Du kan aktivera ditt SIM-kort snabbt och enkelt på Mitt Tele2.

    • Byta datamängd

      Har du abonnemanget Volym eller Kompis kan du enkelt byta datamängd genom att klicka på länken Byta abonnemang

    • Få hjälp att beställa via Mecenat

      Vill du ha hjälp att beställa på mecenat.se kan du kontakta Mecenats kundservice.

    • Avsluta produkt/tjänst

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig ringa vår kundservice på 0772- 25 25 25.

    • Ha fakturauppgifter

      Har du en obetald faktura och vill ha fakturauppgifter kan du skicka ett SMS med texten "faktura" till 333. Du kan även se alla din fakturor på Mitt Tele2, det kan ta tre dagar från det att du betalar tills att du kan se att fakturan är betalt.

    • Registrera mig för autogiro/e-faktura

      Vill du registrera dig för autogiro eller e-faktura gör du det enklast via din internetbank. Kom ihåg att ha ditt kundnummer till hands, detta hittar du på din faktura.

      Gör så här (Kan skilja sig beroende på vilken bank du har):
      1. Logga in på din internetbank
      2. Gå till betala/överföra
      3. Välj autogiro/e-faktura
      4. Följ därefter instruktionerna
      5. Om det uppstår problem när det ska genomföra registreringen ber vi dig kontakta din bank så dom på bästa sätt kan hjälpa dig vidare.

    • Veta mer om min faktura

      Vill du läsa och lära dig mer om de olika posterna på din faktura kan du göra det via Din faktura.

    • Ställa en annan fråga
  • Mobilt bredband Vad behöver du hjälp med?
    • Se min dataförbrukning

      din dataförbrukning ser du enklast på Mitt Tele2.

    • Avsluta produkt/tjänst

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig ringa vår kundservice på 0772- 25 25 25.

    • Ställa en annan fråga
  • Övriga produkter Vad behöver du hjälp med?
    • Övriga produkter

      För frågor gällande övriga produkter är du välkommen att ringa oss på 0772- 25 25 25