Kom igång

Aktivera SIM-kort för Mobilt Bredband 4G

Behöver du ett nytt SIM-kort?

Här hittar du information om hur du beställer ett nytt SIM-kort. 

Aktivera SIM-kort

Får du ett SIM-kort vid köp av nytt Mobilt Bredbands-abonnemang är SIM-kortet aktiverat från start och du kan börja använda ditt nya abonnemang på en gång.

Är du befintlig kund hos oss och får ett nytt ersättningskort behöver detta aktiveras för att det ska fungera. Aktiveringen gör du enklast via Mitt Tele2 genom att följa denna guide:

  1. Skapa konto eller logga in på Mitt Tele2.
  2. Om du inte tidigare har kopplat ditt abonnemang till Mitt Tele2: Välj Lägg till/koppla abonnemang och följ stegen. Om ditt abonnemang redan är kopplat till Mitt Tele2 kan du fortsätta till nästa steg. 
  3. Efter du har kopplat ditt abonnemang till Mitt Tele2 ser du en orange meny högst upp. Klicka på rubriken Tjänster och välj Aktivera SIM-kort
  4. Fyll i ditt SIM-kortsnummer som du hittar på SIM-kortet (20 siffror). 
  5. Klicka på knappen Aktivera SIM-kort.
  6. Starta om routern/modemet.  

Du kan även aktivera ditt SIM-kort genom att kontakta kundservice.