Viktig information till dig med mailkonton: @tele2.se eller @swipnet.se. Logga in på ditt mailkonto före februari månads slut 2015 annars klassas kontot som inaktivt och tas bort. Är du aktiv användare av din mailadress kan du bortse från denna information.
Kom igång

E-postinställningar

Tele2 har ett antivirusprogram och SMTP autentisering för e-post. Detta gör att du kan skicka e-post med andra leverantörer samtidigt som din dator skyddas från att kunna nyttjas för spam-utskick. 

För att kunna skicka e-post med Tele2 behöver du ändra dina inställningar i de fall du använder dig av ett e-postprogram som till exempel Outlook Express. Använder du en webmail är detta inte nödvändigt. 

Inställningar

  • Server för utgående e-post: mail.tele2.se
  • Port för utgående e-post: 587
  • Server för inkommande e-post: mail.tele2.se
  • Port för inkommande e-post (POP3): 110

Kryssa i att den utgående servern kräver autentisering och fyll sedan i uppgifterna för din e-postadress och lösenord du angav när du registrerade e-post hos oss. Detta gör du i inloggningsuppgifterna för den utgående servern. 

Inställningar för e-postprogram

Använder du Outlook Express kan du konfigurera dina e-postinställningar automatiskt med hjälp av länken nedan. Använder du ett annat e-postprogram hittar du steg för steg guide i länkarna nedan.