Kom igång

E-postinställningar

Tele2 har ett antivirusprogram och SMTP autentisering för e-post. Detta gör att du kan skicka e-post med andra leverantörer samtidigt som din dator skyddas från att kunna nyttjas för spam-utskick. 

För att kunna skicka e-post med Tele2 behöver du ändra dina inställningar i de fall du använder dig av ett e-postprogram som till exempel Outlook Express i Windows eller Mail i Mac OS. Använder du webbaserad mail behöver du som regel inte göra någonting. 

Inställningar

  • Server för utgående e-post: mail.tele2.se
  • Port för utgående e-post: 587
  • Server för inkommande e-post: mail.tele2.se
  • Port för inkommande e-post (POP3): 110

Kryssa i att den utgående servern kräver autentisering och fyll sedan i uppgifterna för din e-postadress och lösenord du angav när du registrerade e-post hos oss. Detta gör du i inloggningsuppgifterna för den utgående servern. De här inställningarna bör fungera med alla fristående e-postklienter, men exakt hur du ändrar inställningar varierar mellan olika program.  

Inställningar för e-postprogram

Använder du Outlook Express kan du konfigurera dina e-postinställningar automatiskt med hjälp av länken nedan. Använder du något annat av de vanligaste e-postprogrammen hittar du steg-för-steg-guider i länkarna nedan. Tänk på att inställningsalternativen kan se olika ut beroende på vilken version av programmet du använder. Om du inte känner igen steg-för-steg-lösningarna, testa att använda standardinställningarna ovan, som är generella för alla program.