Kära kund, om du vill ha dina produkter innan julafton hänvisar vi dig nu till våra butiker och återförsäljare.
Viktig information till dig med mailkonton: @tele2.se eller @swipnet.se. Logga in på ditt mailkonto före februaris slut 2015 annars klassas kontot som inaktivt och tas bort. Är du aktiv användare av din mailadress kan du bortse från denna information.
Lös ett problem

Felsökning - Bredband 4G

Kan inte surfa

  1. Kommer du till sidan tele2.se/extradata har du surfat slut på din data och behöver köpa mer för att kunna fortsätta surfa.
  2. Kontrollera om det är en driftstörning i ditt område.
  3. Kontrollera täckningskarta om du befinner dig på en ny plats.
  4. Har du ett modem prova att sätta det i en annan USB-ingång.
  5. Starta om datorn.
  6. Kontakta kundservice om problem kvarstår. Tänk på att du behöver sitta vid din dator när du kontaktar kundservice.

Långsam hastighet

  1. Har du fått ett SMS som varnat om förbrukad data behöver du köpa mer data för att du ska kunna surfa till ordinarie hastighet. Mer data köper du här.
  2. Kontrollera driftstörning i ditt område. 
  3. Kontrollera täckning om du befinner dig på en ny plats. Detta ser du på färgdiodern på ditt modem/router. (Grön= 2G, Blå= 3G, Turkos= 4G. 
  4. Kontakta kundservice om problem kvarstår. Tänk på att du behöver sitta vid din dator när du kontaktar kundservice.

Trasigt modem

Visar det sig att det är ditt modem eller router som är trasig skickar vi ut en ny hårdvara till dig kostnadsfritt så länge det finns garanti kvar på hårdvaran.. Har du ingen garanti kvar kan du köpa ett nytt modem eller router här.

Mjukvara Mobile Partner

Upplever du problem med ditt modem/router kan det vara bra att ladda ner och installera den senaste mjukvaran för Mobile Partner. 

Mobile Partner Windows
Mobile Partner MAC
Yosemite Fix
Guide för Yosemite Fix