Lös ett problem

Spärra modem

Har du tappat bort eller blivit bestulen på ditt modem behöver du så fort som möjligt kontakta oss för att stöldspärra både ditt modem och abonnemang.

 

Gör så här:

  1. Kontakta polisen och gör en förlustanmälan. För att göra detta behöver du modemets IMEI-nummer som står på kartongen och på ditt kvitto.
  2. Kontakta kundservice för att spärra ditt abonnemang och modem. För att kunna spärra behöver vi ha polisens diarienummer, IMEI-nummer, namn på personen som gjorde anmälan hos polisen samt abonnemangets telefonnummer.

Spärrnummer till kundservice

  • Ring kundservice: 0772- 25 25 25 (vardagar: 07.00-20.00, helger 09.00- 15.00)
  • Spärrnummer när kundservice har stängt: 0586- 79 53 88
  • Spärrnummer från utlandet: +46 856 22 20 40

Om hårdvaran dyker upp igen

Vill du häva spärren kontaktar du kundservice med nedan information:

  • Polisens diarienummer
  • IMEI-nummer
  • Namn på personen som gjorde förlustanmälan hos polisen.