Kära kund, beställ dina produkter här på tele2.se senast kl. 15.00 på fredag den 19 december för leverans innan julafton.
Bli kund

Försäkring

Försäkring - Tele2 Trygghetsavtal

Tele2s trygghetsavtal är en försäkring som ger dig extra trygghet om något skulle hända din nya mobiltelefon. Du får till exempel ersättning om telefonen blir stulen eller om du råkar tappa den i marken. Vid stöld får du dessutom ersättning upp till 10 000 kronor om någon obehörig ringer/surfar från ditt abonnemang. 

Försäkringen täcker:

  • Stöld och förlust
  • Otursskador som till exempel tapp- eller fuktskador
  • Obehöriga samtal/surf upp till 10 000 kronor vid stöld
  • Funktionsfel som ej innefattas av garanti eller reklamationsrätt

Köpa försäkring

Försäkringen kan endast tecknas i butik och du kan välja om du vill betala hela försäkringen på en gång eller månadsvis. Glömde du att teckna till försäkring vid köptillfälle kan du inom 14 dagar teckna försäkring i en Tele2-butik. Du behöver då ta med dig kvitto och din mobiltelefon till butiken.

Kostnaden för försäkringen beror på värdet på den telefon du köper och visas när du valt till försäkringen som tillval i ditt köp. 

Gör så här för att nyttja försäkringen

För att nyttja försäkringen vid en oförutsedd händelse behöver du ta kontakt med Solid som tillhandahåller försäkringen.

Kontakta Solid
Öppettider: Vardagar mellan 08.00-18.00
Telefon: 0771-113 113
Fax: 042-450 33 80
Mail: kunder@solidab.se

Postadress
Solid Försäkringar
Box 22068
25022 Helsingborg