Bli kund

Leveranstid och orderstatus

Få koll på leveransstatus, leveranstid och ta reda på var din order befinner sig med vår smarta orderstatus-funktion. Eller läs om hur vi fraktar våra produkter till dig från Tele2.

Leverans till ditt ombud

Om du har beställt via Tele2.se, kundservice eller en telefonförsäljare och varan finns i lager levereras det till din folkbokföringsadress inom tre arbetsdagar. Om produkten har längre leveranstid framgår detta när du beställer och uppskattad leveranstid finns i det bekräftelsemail du har fått efter ditt köp.

Vi skickar produkterna i strikt turodning från beställningstidpunkten. Postnord aviserar antingen med sms-notifiering eller postal notifiering när paketet finns att hämta hos ditt lokala ombud. När du har hämtat ut paketet hos ditt postombud aktiveras abonnemanget automatiskt inom fyra timmar.

Hämta direkt i butik

Du kan även välja att hämta ut din vara direkt i några av våra Tele2-butiker. Det gör att du själv kan bestämma var du vill hämta din vara, när som helst under butikens öppettider. Självklart är det fraktfritt!

Din vara är reserverad hos Tele2-butiken i 5 arbetsdagar och när du hämtar ut den behöver du ha med dig en godkänd svensk ID-handling. Hämtar du inte ut din vara inom den angivna tiden så makuleras köpet. Makuleringen sker efter att butiken har stängt för dagen. Se öppettider på butiksidan för din valda Tele2-butik.

Hela ditt köp, även om du lägger till eller ändrar något i Tele2-butiken, omfattas av distansköpslagen. Läs mer om ångerrätt vid köp via tele2.se nedan.

Hemleverans Postnord

Din beställning levereras av Postnord till din folkbokföringsadress. Du får en sms-avisering med förslag på leveranstider. Viktigt att du svarar på smset med din önskade leveranstid. Svarar du Ej på smset levereras istället ditt paket till ditt närmaste postombud.

För att ta emot paketet måste du visa giltig ID-handling. Om någon annan ska ta emot ditt paket behöver bådas giltiga ID-handlingar visas.

Hemleverans Jetpak

Om du har beställt idag (mån-tors) innan klockan 15:00 så kommer du att få din leverans nästkommande arbetsdag från att din produkt finns i lager. 

  • Måndag-torsdag: leverans nästkommande arbetsdag
  • Fredag-söndag: avisering sker måndag samt leverans tisdag

Jetpak skickar en SMS-avisering med förslag på en tid. Passar inte tiden kan du kontakta Jetpak på numret som står i ditt SMS och bestämma en ny tid. De kommer även att avisera per telefon 15-30 minuter innan de kommer med leveransen. Leveransen sker endast till din folkbokföringsadress och det kommer att ske en ID-kontroll vid leveransen. Fraktkostnaden betalar du sedan på nästkommande faktura.

Är du inte hemma vid tidpunkten som Jetpak har aviserat eller den du har valt så får du ett brev med information att ditt paket finns att hämta ut på ett Jetpak utlämningsställe. Ingen extra kostnad tillkommer vid upphämtning på ett utlämningsställe. Vill du istället att Jetpak gör ett andra utlämningsförsök görs leveransen för ytterligare 295 kr.

Följ din leverans

När du har beställt en ny telefon på tele2.se eller via kundservice så kan du se status och följa din leverans på tele2.se/leveransstatus

Skadat gods

Om ditt gods eller din produkt är skadad vid leverans kontakta alltid kundservice omedelbart på telefonnummer 0772-252525.

Ej uthämtat paket

Har du fått en avisering om att du ska hämta ut ditt paket hos ditt postombud men inte hämtat ut paketet inom 14 dagar returneras det till oss och vi makulerar avtalet. Hämtar du inte ut ditt paket medvetet för att du har ångrat ditt köp ber vi dig kontakta ditt postombud så att de kan skicka tillbaka paketet.

Har du ångrat dig?

Tecknar du ett abonnemang via kundservice, tele2.se, telefonförsäljare har du 14 dagars ångerrätt på ditt köp. Ångerrätten gäller från det datum du hämtar ut paketet från postombudet eller Tele2-butiken och innefattar både abonnemang och hårdvara.

Läs mer om hur du utnyttjar din ångerrätt här.