För ett fåtal konton på Mitt Tele2 kan det just nu vara svårt att koppla produkt/abonnemang.

Kom igång

Aktivera SIM-kort

Är du befintlig kund hos oss och får ett nytt SIM-kort behöver detta aktiveras för att det ska fungera. Aktiveringen gör du enklast på Mitt Tele2 genom att följa denna guide.

  1. Skapa konto eller logga in på Mitt Tele2.
  2. Om du inte har kopplat ditt abonnemang till ditt Mitt Tele2-konto så behöver du göra det genom att klicka på "Lägg till/koppla abonnemang". Följ sedan stegen för att lägga till ditt abonnemang.
  3. Klicka sedan på rubriken "Tjänster" i Mitt Tele2 Menyn.
  4. Fyll i ditt nya SIM-kortsnummer, som du hittar på SIM-kortet (20 siffror).
  5. Klicka på knappen "Aktivera SIM-kort"
  6. Starta om telefonen.

Får du ett SIM-kort vid köp av nytt abonnemang är SIM-kortet aktiverat när du får det och du kan börja använda ditt nya abonnemang på en gång. SIM-kortet är ett så kallat multi-sim innehållande tre olika storlekar för att passa i alla telefoner: Nano-SIM, Mikro-SIM och vanligt SIM. 

Du kan även kontakta Kundservice för att aktivera ditt SIM-kort.

Behöver du ett nytt SIM-kort?

Här hittar du information om hur du beställer ett nytt SIM-kort.