Just nu kan du uppleva problem med Mitt Tele2-appen. Vi arbetar med att avhjälpa problemet så snabbt som möjligt. Under tiden kan du logga in på Mitt Tele2 via webbläsaren här.

Kom igång

Din faktura

På den här sidan hittar du all information som gäller din faktura.

 

Din första faktura

Vi fakturerar alltid alla avgifter i efterskott. Detta innebär att din första faktura kommer innehålla abonnemangs- och trafikkostnader från det datum du tecknade tjänsten till den sista i månaden. 

Har du köpt en hårdvara med eller utan abonnemang och valt att delbetala kostnaden tillkommer också en uppläggningsavgift på 250 kr på din första faktura.

Faktura på Mitt Tele2

På Mitt Tele2 har du alltid tillgång till din fakturainformation kostnadsfritt. Logga in eller registrera ett konto på Mitt Tele2.

Betalningsuppgifter

Behöver du dina fakturauppgifter eller vill du kontrollera om du har obetalda fakturor kan du skicka ett SMS med texten "Faktura" till nummer 333. Du får ett SMS tillbaka med OCR-nummer, belopp, förfallodatum och plusgironummer om fakturan är obetald. Är den betald får du ett bekräftelse-SMS. Du hittar också dina fakturauppgifter på Mitt Tele2.

Skaffa E-faktura

Vill du veta hur du ansöker om e-faktura eller autogiro hittar du all information här.

Bank- och Plusgiro
Bankgiro: 5707-9055
Plusgiro: 93 66 00 - 6

Är fakturan högre än normalt?

Har du fått en faktura som är högre än normalt? Nedan är några exempel på vad det kan bero på.

  • Köp av innehållstjänster så som en Blocket-annons.
  • Samtal/SMS till utlandet.
  • Användande i utlandet.
  • Köp av extra datapaket.
  • Byte till ett abonnemang med en högre månadskostnad.
  • Du har använt upp minuter/SMS som ingår i abonnemanget.