Lös ett problem

Reparation- och försäkringsärende

På den här sidan hittar du information om vad som händer som du har en hårdvara som inte fungerar.

OBS! Om din produkt är skadad vid leverans kontakta alltid kundservice omedelbart på telefonnummer 0772-252525

Reparation

Upplever du ett fel på din telefon som inte går att lösa enligt Felsökning kan du kontakta kundservice. Vi kan då hjälpa dig med ytterligare felsökning, men om problemet inte avhjälps behöver din mobiltelefon skickas in på reparation. Servicetiden är upp till två veckor.

Registrera reparation

För att registrera ett reparationsärende klicka här >

Garanti

För att en reparation ska omfattas av garanti ska felet vara ett fabrikationsfel och uppstått inom garantitiden. Kvitto måste alltid medfölja produkten för att reparationen ska kunna omfattas av garantin. Kvittot kan följa med som papperskopia eller som bifogad fil i registreringen av reperationen. Om felet på produkten ej omfattas av garantin och du avböjer verkstadens kostnadsförslag för reparation så tillkommer en undersökningsavgift på 390 kr

Försäkring

Har du tecknat Tele2 Trygghetsavtal ska du se till att ha försäkringsnumret tillgängligt för effektivare hantering av ditt försäkringsärende. För att du skall kunna anmäla stöld/förlust behöver du ha ett spärrintyg och en polisanmälan tillgängligt. Om du ännu inte spärrat din hårdvara går det bra att ringa kundservice för hjälp med detta.

För att registrera ett försäkringssärende klicka här >

Reklamation

Du har rätt att reklamera din mobiltelefon om ett fabrikationsfel visas inom 3 år från inköpsdatum eller om den varit på service två gånger för samma fel och felet kvarstår. I en reklamation behöver du vända dig dit du köpte telefonen. För att göra en reklamation av en mobiltelefon köpt via kundservice, Tele2.se eller en telefonförsäljare ska du kontakta kundservice på 0772-252525.

Att tänka på innan du skickar in din telefon för reparation:

  • Säkerhetskopiera dina kontakter, bilder och annat som du vill spara.
  • Plocka ut simkortet och spara det hemma.
  • Ta bort bort eventuella mönsterlås eller kodlås.
  • Ta bort eventuellt mobilskal eller displayskydd.