Kundinformation med anledning av spridningen av COVID-19

Precis som övriga samhället påverkas vi på Tele2, våra kunder, partners och leverantörer av den fortsatta spridningen av coronaviruset. Det är naturligtvis viktigt för oss att skydda vår personal från att få eller sprida smitta. Samtidigt vill vi även säkerställa att vi kan fortsätta leverera våra samhällsbärande tjänster till våra kunder, något som i denna situation är viktigare än någonsin. 

Från och med den 13 mars har vi stängt alla Tele2-kontor och en majoritet av de anställda arbetar hemifrån, undantaget vissa funktioner som exempelvis NOC och Fältservice. Vår kundsupport kommer att fungera som vanligt även om vissa arbetar hemifrån.

Med tanke på den rådande situationen finns det risk att du som kund kommer att bli påverkad och vi hoppas att du har förståelse för detta.

Vi prioriterar framförallt vår infrastruktur. Som en naturlig konsekvens av situationen kan vi ha längre svarstider på offerter och beställningar samt längre leveranstider, vilket vi strävar efter att minimera så mycket som möjligt. Våra prioriteringar just nu är operativ leverans- och felhantering.

Det förekommer variationer i våra leverantörers ledtider, vilket på sikt kan komma att påverka våra möjligheter att leverera hårdvara. Vi har ändå i dagsläget god tillgång till de komponenter och produkter som vi och våra kunder behöver. 

Återigen är vår ambition att ni ska påverkas så lite som möjligt av denna situation. Många av våra kunder bedriver sin verksamhet på distans med hjälp av Tele2 tjänster och vi säkrar nu upp kapaciteten när fler personer än vanligt använder många av våra tjänster. 

Vi kommer att uppdatera den här sidan kontinuerligt om situationen ändrar sig. Har du frågor eller behöver hjälp är du alltid välkommen att höra av dig till vår kundsupport eller din kundkontakt.