Kundinformation med anledning av spridningen av COVID-19

Precis som övriga samhället påverkas vi på Tele2, våra kunder, partners och leverantörer av den fortsatta pandemin. Det är naturligtvis viktigt för oss att skydda vår personal från att få eller sprida smitta. Samtidigt vill vi även säkerställa att vi kan fortsätta leverera våra samhällsbärande tjänster till våra kunder, något som är viktigare än någonsin. 

Vi fortsätter erbjuda alla våra anställda möjligheten att arbeta hemifrån och uppmuntrar dem som kan att göra det. Vissa funktioner som exempelvis NOC och Fältservice är undantagna. Vår kundsupport fungerar som vanligt även om vissa arbetar hemifrån.

Med tanke på den rådande situationen finns det risk att du som kund kommer att bli påverkad och vi hoppas att du har förståelse för detta.

Vi fortsätter att prioritera vår infrastruktur, operativ leverans och felhantering. Vi kan därför ha längre svarstider på offerter och beställningar samt längre leveranstider, vilket vi strävar efter att minimera så mycket som möjligt.

Det förekommer variationer i våra leverantörers ledtider, vilket på sikt kan komma att påverka våra möjligheter att leverera hårdvara. Vi har ändå i dagsläget god tillgång till de komponenter och produkter som vi och våra kunder behöver. 

Vi kommer att uppdatera den här sidan kontinuerligt om situationen ändrar sig. Har du frågor eller behöver hjälp är du alltid välkommen att höra av dig till vår kundsupport eller din kundkontakt.

For information in English, please visit Tele2 IoT.