• Hem
  • Vinnaren av End-Up AB

Och vinnaren är...

Heartstrings

med Max och Allen Mohammadi

Juryns motivering

Affärsidén som vinner End-Up kombinerar både hjärta och hjärna, och vi i juryn är övertygade om att vi här ser starten på en svensk, och global, framgångssaga. Med ett komplett och starkt team av smarta och strävande världsförbättrare med utpräglat affärstänk och spetskompetens, är vår vinnare redo att utmana en miljardindustri. Deras affärsmodell är både testad och skalbar – de har redan betalande kunder och adresserar ett verkligt och viktigt problem som berör. Framförallt så stod det klart för oss att det här är ett företag som har de värderingar som gör att de kommer kunna realisera sin vision – ödmjukhet, kombinerat med action och utmanaranda. Vi på Tele2 vill ge vinnaren de allra bästa förutsättningarna för att lyckas.

Genom vinsten av End-Up är vi stolta över att kunna ge dem en extra boost för att nå framgång – möjligheten att samla teamet på ett optimerat kontor, IT-lösningar som borgar för möjligheten att dra nytta av den digitala lösningen de tagit fram och kommunikationslösningar för att snabba på en internationell expansion. Vi ser fram emot ett vinnande samarbete framöver, och att se End-Ups nya ägare rädda miljontals liv. Våra hjärtan klappar för Heartstrings!

Juryn bestod av: Samuel Skott, vd på Tele2 Sverige, Ishtar Touailat, innovationschef på Tieto, Tomas Franzén, koncernchef på Bonnier, Max Mohammadi, Tove Dahlgren, tillförordnad vd på AllBright, Sam Manaberi, vd på Trine och Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2.

Se finalen när Heartstrings utsågs som vinnare av Tele2 End-Up

Bakgrund till kampanjen

Vad handlade kampanjen End-Up om?

Knappt 1 av 10 nystartade företag överlever på lång sikt. För att vända den statistiken har Tele2 vänt på processen för hur man bygger ett framgångsrikt företag. Resultatet?

Världens första End-Up –
Ett helt komplett företag, byggt på den senaste forskningen inom företagande.

Hur gick tankarna kring kontoret för End-Up? 

Eftersom det vinnande företaget ska kunna bära kostnaderna för kontoret efter det första gratisåret så blev vår budget mycket snäv. Vi har också förutsatt att det vinnande företaget inte är speciellt insatt i IT och telekom och att de inte ska behöva lägga särskilt mycket tid på att administrera och hantera lösningarna. 

Bli kontaktad av våra kunniga rådgivare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha: