Juryns motivering
Affärsidén som vinner End-Up kombinerar både hjärta och hjärna, och vi i juryn är övertygade om att vi här ser starten på en svensk, och global, framgångssaga. Med ett komplett och starkt team av smarta och strävande världsförbättrare med utpräglat affärstänk och spetskompetens, är vår vinnare redo att utmana en miljardindustri. Deras affärsmodell är både testad och skalbar – de har redan betalande kunder och adresserar ett verkligt och viktigt problem som berör. Framförallt så stod det klart för oss att det här är ett företag som har de värderingar som gör att de kommer kunna realisera sin vision – ödmjukhet, kombinerat med action och utmanaranda. Vi på Tele2 vill ge vinnaren de allra bästa förutsättningarna för att lyckas.
Genom vinsten av End-Up är vi stolta över att kunna ge dem en extra boost för att nå framgång – möjligheten att samla teamet på ett optimerat kontor, IT-lösningar som borgar för möjligheten att dra nytta av den digitala lösningen de tagit fram och kommunikationslösningar för att snabba på en internationell expansion. Vi ser fram emot ett vinnande samarbete framöver, och att se End-Ups nya ägare rädda miljontals liv. Våra hjärtan klappar för Heartstrings!
Juryn bestod av: Samuel Skott, vd på Tele2 Sverige, Ishtar Touailat, innovationschef på Tieto, Tomas Franzén, koncernchef på Bonnier, Max Mohammadi, Tove Dahlgren, tillförordnad vd på AllBright, Sam Manaberi, vd på Trine och Åse Holmberg, kommunikations- och marknadsdirektör på Tele2.
