Information för tidigare kunder hos Com Hem Företag
Tele2 och Com Hem har gått ihop - nu heter vi Tele2
Nu har två varumärken blivit ett. Som ett nytt och ännu starkare Tele2 kan vi göra mer för våra kunder. Här hittar du hjälp och information om produkter och tjänster som gäller tidigare kunder hos Com Hem Företag. Annan övrig support kan du hitta via vår supportsektion.
Tele2 och Com Hem har gått ihop - nu heter vi Tele2
Nu har två varumärken blivit ett. Som ett nytt och ännu starkare Tele2 kan vi göra mer för våra kunder. Här hittar du hjälp och information om produkter och tjänster som gäller tidigare kunder hos Com Hem Företag. Annan övrig support kan du hitta via vår supportsektion.
För tidigare Com Hem Företagskunder
Frågor och svar
Varför slår ni ihop två varumärken till ett?
Som ett nytt och ännu starkare Tele2 kan vi göra mer för våra kunder. Med mer fiber och 5G kan vi ge våra kunder en snabbare, stabilare och mer klimatsmart uppkoppling. Du som kund kommer även få bättre service och ett större utbud av produkter, tjänster och underhållning – nu från en och samma leverantör.
Behöver jag som kund göra något?
För dig som kund fortsätter allt att fungera precis som vanligt utan att du behöver göra något.
Vad innebär detta för mig som har tjänster hos båda varumärken?
För dig som kund fortsätter allt att fungera som vanligt utan att du behöver göra något. Som nya Tele2 kan vi ge dig bättre service och smidigare lösningar för allt som är uppkopplat.
Slog ni inte ihop Tele2 och Com Hem 2019? Vad blir annorlunda nu?
Tele2 och Com Hem gick samman 2018 och bolagen slogs ihop 2019. Varumärkena Tele2 och Com Hem har dock fortsatt stå för separata erbjudanden. Nu slår vi även ihop varumärkena för att ge en enhetlig upplevelse och den bästa möjliga servicen till dig som är kund hos både Com Hem och Tele2.
Hur kommer jag i kontakt med kundservice?
Du når oss på telefonnummer 90 444 eller via tele2.se/foretag/support/kontakt.
Kommer jag som tidigare Com Hem-kund kunna se mina bredbandstjänster i Mitt Tele2 Företag?
Nej, du kommer inte kunna se dina bredbandstjänster via Mitt Tele2 Företag. Däremot kan du som mobilkund hos Tele2 ta del av dina tjänster, fakturor m m via Mitt Tele2 Företag.
Vad kommer ändras på min faktura?
Fakturalayouten förändras en aning och det kommer stå Tele2 på fakturan i stället för Com Hem. Betalningsuppgifterna för din bredbandstjänst är desamma som tidigare.
Kan jag betala med autogiro eller e-faktura?
Autogiro E-faktura beställer du själv via din internetbank. Med autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting. Med autogiro slipper du faktureringsavgift. Hämta blankett för autogiro.
Elektronisk faktura (e-faktura) E-faktura beställer du själv via din internetbank. För att kunna ansluta till e-faktura måste du ha ett företagskonto hos banken. E-fakturan skickas direkt till din bank och du får ett meddelande om att du fått en ny faktura när du loggar in. Det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Med e-faktura slipper du faktureringsavgift.
Pappersfaktura/e-post Fakturan skickas med post eller e-post till dig en gång i månaden. Fakturan landar i god tid innan förfallodagen. Väljer du att betala via pappersfaktura kostar det 36 kr exkl moms i månaden. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.
Vänligen kontakta Kundservice för att få veta vilka alternativ som finns för just dig!