Kundservice för tidigare Com Hem-kunder

Com Hem Företag blir en del av Tele2 Företag

Den 5 november 2018 blev Com Hem en del av Tele2 och Com Hem Företag inkluderas nu i Tele2 Företags verksamhet. Detta görs för att skapa en så enkel bolagsstruktur som möjligt och samtidigt kunna erbjuda våra kunder ett ännu bredare sortiment av kommunikationslösningar för små och stora företag. Tillsammans med Tele2s långa erfarenhet och testvinnande 4G-nät kan vi nu erbjuda ännu bättre skalbara och flexibla helhetslösningar som ger våra kunder obegränsad valfrihet. 

Här hittar du hjälp och information om dina produkter och tjänster samtidigt som du har möjlighet att ta del av Tele2 Företags omfattande sortiment av fast bredband, mobilt bredband, mobiltelefoni, fast telefoni, växellösningar och mycket annat. Välkommen till Tele2 Företag. 

 

Sammanslagning Com Hem Företag Tele2 Företag

Vanliga frågor

Varför hamnar jag på tele2.se/foretag när jag ska till comhem.se/foretag?

Eftersom Com Hem och Tele2 Sverige nu har fusionerats och blivit ett bolag har vi valt att ha all information till våra företagskunder på en och samma webbsida.

Hur påverkar detta mig som kund, får jag nya kontaktvägar etc p g a av flytt av webbsida?

Du som kund påverkas bara när du ska söka information på webben. Varumärket Com Hem Företag finns kvar så dina fakturor och kontaktvägar i övrigt är oförändrade.

Påverkas mina tjänster hos Com Hem av sammanslagningen med Tele2?

Nej, fusionen av Com Hem och Tele2 Sverige påverkar inte dina tjänster.

Om jag vill byta från Com Hem Företag till Tele2 Företag för mina tjänster, hur gör jag då?

Kontakta vår kundservice för att se vilka alternativ som finns för dig som befintlig kund om du vill byta varumärke.

Finns det några fördelar för mig att byta varumärke från Com Hem Företag till Tele2 Företag?

Under varumärket Tele2 Företag har vi fler tjänster så kontakta vår kundservice för att få mer information.

Kan jag betala med autogiro eller e-faktura?

Autogiro
E-faktura beställer du själv via din internetbank. Med autogiro dras summan automatiskt varje månad, du behöver inte göra någonting. Med autogiro slipper du faktureringsavgift. Hämta blankett för autogiro.


Elektronisk faktura (e-faktura)
E-faktura beställer du själv via din internetbank. För att kunna ansluta till e-faktura måste du ha ett företagskonto hos banken. E-fakturan skickas direkt till din bank och du får ett meddelande om att du fått en ny faktura när du loggar in. Det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna betalningen. Med e-faktura slipper du faktureringsavgift.


Pappersfaktura/e-post
Fakturan skickas med post eller e-post till dig en gång i månaden. Fakturan landar i god tid innan förfallodagen. Väljer du att betala via pappersfaktura kostar det 36 kr exkl moms i månaden. Faktureringsavgiften täcker våra kostnader för fakturautskrift och porto.


Vänligen kontakta Kundservice för att få veta vilka alternativ som finns för just dig!

Hur vet jag om det pågår en drifstörning på min adress?

Kontakta kundservice på telefon 0200-23 23 23 för att kontrollera om det utförs planerat underhåll eller om det pågår en driftstörning på din adress.

Finns det några fördelar att ha både mobilt och bredband hos Tele2 Företag i stället för hos Com Hem Företag?

Om du samlar dina mobila tjänster och bredbandstjänster hos Tele2 Företag bjuder vi på dubbel data eller extra data kort till ditt abonnemang. Läs mer om våra förmåner här.