Com Hem Bredband

Är du befintlig Com Hem-kund och vill veta vilka bredbandshastigheter som erbjuds efter sammanslagningen med Tele2 Företag, hittar du all information på denna sida.

För driftstatus, vänligen kontakta kundservice på telefon 0200-23 23 23.


BREDBAND 150
Mejl och surf
399 kr/mån
(efter 24 mån: 499 kr/mån)

BREDBAND 300
Flera enheter
449 kr/mån
(efter 24 mån: 599 kr/mån)

BREDBAND 600
Klarar allt
549 kr/mån
(efter 24 mån: 699 kr/mån)

BREDBAND 1200
Snabbast
849 kr/mån
(efter 24 mån: 999 kr/mån)

Trygg Surf Företag

Trygg Surf är ett komplett säkerhetspaket som skyddar samtliga företagets enheter som kopplas till Trygg Surf-dator, mobil och surfplatta. 

Vanliga frågor

Kan jag få bredband via fiberuppkoppling till mitt företag?

Ja visst! Med Tele2 Bredband Fiber för företag får du en egen fast fiberuppkoppling mot internet av högsta kvalitet och säkerhet till ditt företag. Läs mer om bredband här. 

Får jag den hastighet på mitt bredband som jag ska ha?

Besök Bredbandskollen om du vill fastslå den normala hastigheten på din uppkoppling. Stäng av ditt WiFi, koppla upp dig trådburet med en nätverkskabel för att få bäst hastighet.

Trådlöst internet är inte lika snabbt som trådburet på grund av allt som kan störa signalen mellan din router och dator. Ha i åtanke att problem med internet kan bero på en rad olika saker. Välkommen att kontakta Kundservice för mer hjälp.

Kan jag ändra mitt företagsabonnemang till ett privat abonnemang?

Nej tyvärr. Du är väldigt välkommen som kund privat men det går tyvärr inte att ändra ett företagsabonnemang till att bli privat. 

Segt internet? Öka hastigheten i ditt trådlösa nätverk!

Tips på hur du optimerar ditt wifi:

  1. Placera routern optimalt.
    Optimal placering för en roter är i rummet där nätverket främst ska användas, väggar och våningsplan kan störa signalen. Routern bör stå fritt, gärna ca en meter upp från golvet. Annan elektronik stör signalen så undvik att placera routernt nära exempelvis en tv eller microvågsugn. 
  2. Längre kabel från uttaget.
    Använd den kabel du fick från Com Hem tillsammans med din utrustning: Kontakta Kundservice om du behöver en längre kabel för att kunna placera routern optimalt.
  3. Minska avståndet till routern.
    Ju närmare datorn (/surfplattan/mobilen) är routern, desto högre hastighet kommer den få. Bäst är att befinna sig i samma rum.
  4. Undvik synliga hinder.
    Precis som när du väljer var du ska ha din router, kan du tänka på att själv inte befinna dig så du skyms av ett skåp, bakom en betongvägg eller en stängd dörr.
  5. Välj routerns frekvensband.
    Trådlösa nätverk går på olika frekvensband, 2,4 GHz eller 5 GHz. Du kan läsa mer om hur du förbättrar din hastighet genom att ansluta dig till 5 GHz frekvensbandet på comhem.se för privatpersoner.
  6. Stäng av annan elektronik.
    Vanliga elektriska apparater kan störa signalen från routern. Det kan röra sig om en mikrovågsugn eller en trådlös telefon som också använder sig av samma frekvenser.
  7. Samsas om bredbandet.
    Hastigheten in i fastigheten delas via routern mellan alla enheter som samtidigt är uppkopplade. När någon av dem behöver extra hög hastighet, kan det vara en fördel om de andra enheterna är avstängda eller inte kräver lika hög hastighet samtidigt.
  8. Anslut vissa enheter med datorkabel.
    Låt enheter som inte behöver vara trådlösa, till exempel utrustning som står stationärt, vara uppkopplade via trådbunden anslutning. Det gör att du kan optimera ditt trådlösa surfande för de enheter som verkligen behöver det.
Hur kommer jag åt tjänsterna i Trygg Surf?

Har inte Trygg Surf

Om du inte har Trygg Surf idag är du välkommen att kontakta oss på Kundservice så hjälper vi dig vidare. 

Har redan Trygg Surf

Du kan enkelt se och administrera dina tjänster via portalen Min Trygg Surf.

När du är inloggad i portalen kan du:

  • Lägga till nya enheter, till exempel en dator, mobil eller surfplatta, och överföra ditt skydd från en enhet till en annan. 
  • Hitta en borttappad enhet eller rensa dina personliga data om din enhet blir stulen (endast Android).

Guider:

Behöver du komma i kontakt med oss?

För personlig rådgivning, ring 90 444 eller fyll i kontaktformuläret så hör vi av oss.

Sammanslagning Com Hem Företag Tele2 Företag