Com Hem utrustning

Här hittar du installationsguider till Com Hems utrustning.


Personlig installationsguide 

Com Hem Wifi Hub C1
Installationsguide

Com Hem Wifi Hub C2
Installationsguide

Com Hem Wifi Hub L1
Installationsguide

Compal CH7284e
Manual Compal CH7284e

Vanliga frågor

Hur levereras min utrustning?

När paketet anlänt kör PostNord ut paketet till dig. Ingen avisering sker. Om du inte är anträffbar lämnas paketet till närmaste ombud och du får en avi med information om var paketet finns att hämta.

Hur lång tid tar det innan jag får min utrustning?

Utrustning skickas normalt direkt och levereras till dig inom 1-2 dagar. I undantagsfall kan frakten ta längre tid beroende på lagerhållning, fraktbolag och var företaget har sin mottagaradress. 

Min utrustning har gått sönder, kan jag returnera den?

Garantitiden på hårdvaror från Com Hem Företag är två år från inköpsdatum (med undantag för produkter från Apple som har ett års garanti). 

Om utrustningen inte fungerar när du får den från Com Hem Företag eller slutar fungera inom garantitiden kontaktar du oss på Kundservice för hjälp med felsökning.

Konstateras det att utrustningen slutat fungera skickar vi en returfraktsedel. Vi betalar returen och skickar ny utrustning.

Varför betala frakt- och miljöavgift?

Frakt- och miljöavgiften är en utökning av tidigare fraktavgift efter ett riksdagsbeslut gällande kemikalieskatt. Bakgrunden till beslutet är att riksdagen vill gå mot en mer miljö- och hälsovänlig framtid, vilket vi på Com Hem självklart stödjer!

Med Frakt- och miljöavgiften vill vi framförallt reducera tillverkningen och förekomsten av farliga flamskyddsmedel i människors arbetsmiljö och gå mot en mer miljö- och hälsovänlig produktion. Frakt- och miljöavgiften ska även omfatta hantering av återkallade och återanvända produkter hos Com Hem i syfte att minska vår klimatpåverkan.

Vad händer om jag inte hämtar ut min utrustning?

Om du vet att du inte hinner hämta ut paketet i tid bör du kontakta utlämningsstället.  

Ej uthämtad utrustning skickas tillbaka till Com Hem och du måste kontakta Kundservice för att göra en ny beställning. 

Behöver du komma i kontakt med oss?

För personlig rådgivning, ring 90 444 eller fyll i kontaktformuläret så hör vi av oss.

Sammanslagning Com Hem Företag Tele2 Företag