
Nytt faktureringssystem för Fast telefoni och ADSL Bredband
Se innehåll och dokument
Tele2 har idag flera olika faktureringssystem, varav vissa är föråldrade och skapar onödiga underhållskostnader. Vi byter därför till ett nytt faktureringssystem. Vilka förändringar det innebär kan du läsa om nedan.
Nya fakturarutiner
Fakturaavgiften blir 45 kr per pappersfaktura. Välj e-faktura eller autogiro om du vill slippa faktureringsavgiften. Har du redan e-faktura, pdf-faktura eller autogiro fortsätter du med samma betalningsmetod som tidigare utan någon faktureringsavgift.
Fakturor kommer skickas till dig i början av varje månad med förfallodag i slutet av samma månad. Det innebär att du får cirka 25 dagar på dig att betala fakturorna.
Samtliga förändringar börjar gälla från den fakturamånad som anges i ditt brev.
Prisförändring Fast telefoni
Du har fått ett brev hem med information om prisförändringar för fast telefoni via telefonjacket. I brevet framgår vilka förändringar som gäller just ditt abonnemang. Här finner du aktuell prisinformation.
ADSL
Du som idag har hastigheten 512 Kbit/s kommer få högre hastighet på ditt abonnemang med oförändrat pris. Detta görs p g a att denna hastighet säljstoppas och tas bort från vår ADSL Bredbandspaketering.
Har du några frågor om dina abonnemang hos Tele2 är du välkommen att kontakta kundservice.
Vanliga frågor och svar
Har ni rätt att ändra priserna och villkoren på det sätt som det förändras för mig?
Har jag rätt att säga upp min tjänst utan uppsägningstid om jag inte accepterar de ändringar som utförs?
Kan jag byta från min nuvarande tjänst till en annan tjänst som passar mig bättre?
Jag har haft vissa rabatter aktiverade både för mina samtal och/eller på månadsavgiften. Vad händer med dessa?
Jag har fast telefoni idag och har en rabatterad utlandsprislista, kommer den att gälla när min tjänst har flyttats?
Jag har Fast telefoni och har via kundservice fått en ringpott att utnyttja. Vad händer med det belopp jag har kvar?
Jag betalar min månadsavgift i förskott. Vad händer med det belopp som jag har betalat via ert gamla faktureringssystem nu när ni byter?
Kommer min tjänst att påverkas genom t ex ett avbrott när ni utför systembytet?
Vilka andra tjänster kan ni erbjuda mig i stället för den jag har idag?
Jag hade tidigare kvartalsfakturering men har nu i stället fått månadsfakturering. Varför har ni ändrat detta?
Jag har ADSL Bredband. Är det möjligt att upp-/nedgradera hastigheten?
Jag har ADSL Bredband och ska flytta under året. Kommer jag att kunna flytta med mitt abonnemang som det är idag?
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.