NYTT FAKTURERINGSSYSTEM
Information om förändringar som berör fakturering för Fast telefoni och ADSL Bredband.
Se innehåll och dokument
Tele2 har idag flera olika faktureringssystem, varav vissa är föråldrade och skapar onödiga underhållskostnader. Vi byter därför till ett nytt faktureringssystem. Vilka förändringar det innebär kan du läsa om nedan.
Nya fakturarutiner
Fakturaavgiften blir 45 kr per pappersfaktura. Välj e-faktura eller autogiro om du vill slippa faktureringsavgiften. Har du redan e-faktura, pdf-faktura eller autogiro fortsätter du med samma betalningsmetod som tidigare utan någon faktureringsavgift.
Fakturor kommer skickas till dig i början av varje månad med förfallodag i slutet av samma månad. Det innebär att du får cirka 25 dagar på dig att betala fakturorna.
Samtliga förändringar börjar gälla från den fakturamånad som anges i ditt brev.
Prisförändring Fast telefoni
Du har fått ett brev hem med information om prisförändringar för fast telefoni via telefonjacket. I brevet framgår vilka förändringar som gäller just ditt abonnemang. Här finner du aktuell prisinformation.
ADSL
Du som idag har hastigheten 512 Kbit/s kommer få högre hastighet på ditt abonnemang med oförändrat pris. Detta görs p g a att denna hastighet säljstoppas och tas bort från vår ADSL Bredbandspaketering.
Har du några frågor om dina abonnemang hos Tele2 är du välkommen att kontakta kundservice.
Vanliga frågor och svar
Har ni rätt att ändra priserna och villkoren på det sätt som det förändras för mig?
Ja, enligt våra villkor kan vi utföra dessa ändringar om vi informerar dig som kund minst 30 dagar innan ändringen sker.
Har jag rätt att säga upp min tjänst utan uppsägningstid om jag inte accepterar de ändringar som utförs?
Ja, du har rätt att avsluta din tjänst utan uppsägningstid innan ändringen utförs. När ändringen har skett kommer uppsägningstiden vara gällande.
Kan jag byta från min nuvarande tjänst till en annan tjänst som passar mig bättre?
Du har alltid möjlighet att byta till en annan tjänst som passar dig bäst. Vi ber dig kontakta vår kundservice för mer information om tjänster och hur man går tillväga för att byta.
Jag har haft vissa rabatter aktiverade både för mina samtal och/eller på månadsavgiften. Vad händer med dessa?
De rabatter du har haft på samtal och på månadsavgifter kommer inte följa med utan de kommer försvinna och du betalar ordinarie pris för det abonnemang du erbjuds. Volymrabatt och Paraplyavtalsrabatt som du kan ha idag kommer vara kvar på din tjänst.
Jag har fast telefoni idag och har en rabatterad utlandsprislista, kommer den att gälla när min tjänst har flyttats?
Nej, vi kommer inte längre kunna erbjuda rabatterade utlandspriser. Du kan ta del av de nya utlandspriserna här.
Jag har Fast telefoni och har via kundservice fått en ringpott att utnyttja. Vad händer med det belopp jag har kvar?
Det beloppet kommer inte finnas kvar men om du kontaktar vår kundservice kan vi erbjuda dig en justering av likvärdigt kvarstående belopp på din nästkommande faktura.
Jag betalar min månadsavgift i förskott. Vad händer med det belopp som jag har betalat via ert gamla faktureringssystem nu när ni byter?
Den avgiften som du har betalat i förskott kommer visas som ett tillgodo på din första faktura från vårt nya system. Du kommer få en slutfaktura från det gamla systemet som visar fakturering av samtal och månadsavgift fram till det datum som ändringen sker.
Kommer min tjänst att påverkas genom t ex ett avbrott när ni utför systembytet?
Nej, din tjänst kommer inte att påverkas.
Vilka andra tjänster kan ni erbjuda mig i stället för den jag har idag?
För information om våra tjänster ber vi dig kontakta vår kundservice.
Jag hade tidigare kvartalsfakturering men har nu i stället fått månadsfakturering. Varför har ni ändrat detta?
Vi har ändrat detta då vårt nya faktureringssystem enbart erbjuder månadsfakturering. Du är välkommen att teckna autogiro för att underlätta betalningen av de fakturor som skickas ut. Byter du även faktureringsmetod behöver du inte betala faktureringsavgiften.
Jag har ADSL Bredband. Är det möjligt att upp-/nedgradera hastigheten?
Ja, det är fortfarande möjligt att utföra en upp-/nedgradering på ditt abonnemang. Vänligen kontakta kundservice för att genomföra ändringen.
Jag har ADSL Bredband och ska flytta under året. Kommer jag att kunna flytta med mitt abonnemang som det är idag?
Nej, du kommer inte kunna flytta med ditt abonnemang utan vi kommer se över vad du har för bredbandsbehov och erbjuda dig en likvärdig tjänst som går att installera på din nya adress.
Behöver du komma i kontakt med oss?
Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår kundservicesektion. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl via knappen nedan.