Kontakta kundservice

skicka e-post
till kundservice

För företag/organisationer med RAM-avtal eller annat avtal med Tele2
Vänligen kontakta telefoni- eller dataansvarig på ditt företag för support.

 

För övriga företagskunder och slutanvändare
För att på bästa sätt kunna hjälpa dig är det viktigt för oss att veta vilken produkt du behöver hjälp med och vad ditt ärende gäller. Vi besvarar ditt mejl så snart vi kan, men för snabb hjälp rekommenderar vi att du ringer till oss. 

 

● Klicka på "Välj din fråga" för den produkt det gäller.
Gäller din fråga flera olika produkter går det självklart bra att välja endast en av de berörda tjänsterna.

● Skriv in vad ditt ärende gäller och hur vi kan hjälpa dig. 

● Fyll i dina kontaktuppgifter i formuläret.

 

Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

  • Mobiltelefoni Vad behöver du hjälp med?
    • Aktivera mitt SIM-kort

      Du som har ett mindre företag kan snabbt och enkelt aktivera ditt SIM-kort genom att logga in på Tele2 Work.

    • Adressändring

      Du kan enkelt ändra fakturaadress genom att logga in i Tele2 Work och sedan gå till Fakturor > Hantera fakturering.

      Välj bilagor
    • Avsluta abonnemang

      För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

    • Köpa extra data

      Du kan enkelt köpa extra data mot en engångskostnad på din faktura. Skicka SMS-kod enligt nedan till 72661 (pris exkl. moms):  

      - EU50MB = 0,5 GB för 49 kr
      - EU1GB = 1 GB för 79 kr
      - EU3GB = 3 GB för 159 kr
      - EU5GB = 5 GB för 239 kr
      - EU10GB = 10 GB för 319 kr

      För att se aktuell datamängd skicka ”DATA” till 72661. Du som har ett mindre företag kan även se denna information i Tele2 Work.

    • Nytt abonnemang/ny telefon

      För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 eller så beställer du via vår webshop.

    • Låsa upp min telefon

      Vill du som har ett mindre företag låsa upp din telefon så kontaktar du vår kundservice på 0200-23 23 23.

    • PIN- och PUK-kod

      Klicka här för att läsa om hur du tar reda på din PIN- eller PUK-kod.

    • Betala med autogiro eller pdf-faktura

      Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

      Välj bilagor
    • Övriga frågor om fakturor och betalning

       
      Behöver du fakturauppgifter? 
      Du som har ett företag kan genom att lägga till ditt abonnemang till ditt Tele2 Work-konto se dina fakturor från 6 månader tillbaka. Det kan ta 2-3 dagar från det att du betalar till du kan se att fakturan är betald.

       
      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av felsökningsinformation på vår hemsida.

       
    • Överlåtelser

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang för mobiltelefoni, mobilt bredband eller Företagssvar till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

      Välj bilagor
  • Mobilt bredband 4G Vad behöver du hjälp med?
    • Nytt abonnemang/ny telefon

      För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 eller så beställer du via vår webshop.

    • Låsa upp modem/router

      Du kan enkelt beställa din upplåsningskod här.

    • Adressändring

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Du kan enkelt ändra fakturaadress genom att logga in i Tele2 Work och sedan gå till Fakturor > Hantera fakturering.

      Välj bilagor
    • Dataförbrukning

      Du kan snabbt få veta hur mycket datamängd du förbrukat genom att skicka ett meddelande med texten "DATA" till 72661 från SMS-applikationen i ditt mobila bredband. Besök vår sida "Fyll på data" för att enkelt beställa extra data om du har använt upp den mängd som ingår i ditt abonnemang.

    • Betala med autogiro eller pdf-faktura

      Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

      Välj bilagor
    • Övriga frågor om fakturor och betalning

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

    • Ställa en annan fråga

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av vår felsökningsinformation här.

    • Överlåtelser

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

      Välj bilagor
  • Fast telefoni Vad behöver du hjälp med?
    • Adressändring

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Betala med autogiro eller PDF-faktura

      Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

      Välj bilagor
    • Övriga frågor om fakturor och betalning


      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

    • Ställa en annan fråga

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av felsökningsinformation på vår hemsida.

    • Överlåtelser

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

      Välj bilagor
  • ADSL Vad behöver du hjälp med?
    • Adressändring

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Avsluta tjänst/produkt

      För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj frågor om avslut.

    • Betala med autogiro eller PDF-faktura

      Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

      Välj bilagor
    • Övriga frågor om fakturor och betalning

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23. Du kan också ta del av felsökningsinformation på vår hemsida.

      Välj bilagor
    • Överlåtelser

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både du och den tillträdande kunden behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

      Välj bilagor
  • Växeltjänster Vad behöver du hjälp med?
    • Avsluta abonnemang - Tele2 Växel

      Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välj abonnemangsfrågor och växeltjänster.

    • Överlåtelse abonnemang - Tele2 Växel

      Det går utmärkt att överlåta ett abonnemang kopplat till Tele2 växel till både ett företag och en privatperson. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett.

      Både frånträdande och tillträdande kund behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras. 

      Växeltjänsten på mobilabonnemanget kommer avslutas i samband med överlåtelsen.

      Välj bilagor
    • Aktivera mobilapplikation för Tele2 Växel

      Du kan enkelt aktivera mobilapplikationen för Tele2 Växel genom att följa anvisningarna i manulen "Kom igång-guide - Tele2 Växel".

    • Betala med autogiro eller PDF-faktura

      Klicka på länkarna för att få information om hur du beställer autogiro eller pdf-faktura. Vill du beställa pdf-faktura så fyller du enkelt i formuläret här

      Välj bilagor
    • Övriga frågor om fakturor och betalning

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor
    • Ställa en annan fråga

      Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

      Välj bilagor
    • Teknisk support

      För att kunna hjälpa dig på bästa sätt ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

    • Avsluta växeltjänst

      Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

    • Överlåtelse av växeltjänst

      Det går utmärkt att överlåta ett Tele2 växel-avtal till ett annat företag. Enklast gör man en överlåtelse genom att skriva ut en överlåtelseblankett för växeltjänsten.

      Både frånträdande och tillträdande kund behöver skriva på blanketten och en sedvanlig kreditkontroll kommer göras.

      Vill ni i och med detta överlåta mobilabonnemangen och/eller Företagssvar också så behöver ni även skicka in överlåtelseblankett för mobilabonnemangen.

      Välj bilagor
    • Aktivera ny växeltjänst

      Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

    • Aktivera ny användare

      Vi svarar oftast på mail inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig att kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23 och välja abonnemangsfrågor och växeltjänster.

    • Adressändring

      Vi svarar oftast på mejl inom 1-2 arbetsdagar. Vill du få snabbare svar ber vi dig kontakta vår kundservice på 0200-23 23 23.

      Välj bilagor

 

Gäller ditt ärende uppsägning? Ring oss på 0200 -23 23 23 så hjälper vi dig.
Du kan också avsluta abonnemang och tjänster själv, via Tele2 Work eller någon av våra övriga Självservice-tjänster.

Vill du utöka eller förändra ditt engagemang hos oss? Handla gärna i vår webbutik. Vill du hellre bli kontaktad av en säljare kan du skicka in dina uppgifter här: Kontakta oss

Använd Tele2 Work

Med Tele2 Work kan du när som helst hantera ditt företagsabonnemang. 

Här kan du följa din förbrukning, beställa, aktivera och spärra SIM-kort samt se abonnemangsuppgifter som t.ex. bindningstider. Du kan dessutom köpa extra data om din surfmängd i ditt abonnemang har tagit slut. All extra data du köper till går att använda på samma sätt i EU och EES-länderna som i Sverige. 

Som administratör får du en helhetsbild över företagets fakturor samt användning av mobiltelefoni & mobila bredband.

Postadress:

Tele2 Sverige AB
106 66 Stockholm

Aktuella driftstörningar

Här kan du se om vi har större driftstörningar i vårt nät. Övriga störningar kan du se på driftstörningskartan för mobilnätet  och på driftstörningskartan för fasta nätet.

  • {{disturbanceInfo.headline}} {{disturbanceInfo.description_external}}

    Starttid {{disturbanceInfo.incident_start}} / Beräknat klart {{disturbanceInfo.calculated_end}}