Kontakta Com Hem Företag

Kundservice för företagare

Ring 90 444

Från utlandet +46 771 66 00 00
Öppet vardagar kl. 08.00-18.00

För spärr av mobilabonnemang, ring 040-622 10 59.

Sammanslagning Com Hem Företag Tele2 Företag

Mejla kundservice

Ibland är det många som ringer till oss. Fyll i kontaktformuläret nedan så slipper du stå i kö.

Mitt ärende gäller

Vad är din fråga?

Allmän support

Allmän support

Tack!

Ditt meddelande är nu skickat. 

Ställ en ny fråga

Något gick fel, försök igen eller ring kundservice på: 90 444

Försök igen

Vanliga frågor

Var kan jag hitta en kopia på min faktura?

Om du har tappat bort din faktura eller vill ha en kopia av en tidigare faktura kan du ringa eller mejla oss så hjälper vi dig. 

 
När ska jag betala min faktura?

Com Hem skickar faktura cirka 10 dagar före förfallodagen. Förfallodagen anges på fakturan. Din betalningsskyldighet är uppfylld när beloppet kommit in på Com Hems konto.

Observera att förfallodagen inte alltid är det sista datumet varje månad utan är ett rörligt datum i slutet av varje månad. Com Hem har ingen skyldighet att ha förfallodatum en viss tid eller ett visst datum på en månad, men vi skickar alltid ut fakturan så att den når dig minst 10 dagar innan förfallodagen. 

Vad händer om jag inte betalar?

Om du har en obetald fordran som överstiger 18 kr skickar Com Hem en påminnelsefaktura. Påminnelsefakturan når dig cirka tio dagar efter förfallodatum och en påminnelseavgift om 60 kr debiteras via din kommande ordinarie faktura.

Om inte påminnelsen betalas lämnar Com Hem över ärendet till inkassobolaget Sergel Kredittjänster. Inkassokostnaden är 180 kr. 

Om betalning förtfarande uteblir stängs dina tjänster av. Stängning av abonnemanget sker cirka en månad efter aktuell fakturas förfallodatum.

Kan jag få en specificerad faktura?

Det är enkelt att beställa en fakturaspecifikation. Ring eller mejla oss så hjälper vi dig. 

Hur gör jag för att slippa betala fakturaavgiften?

Anmäl dig för e-postfaktura så slipper du fakturaavgiften.

Är du Phonera-kund och registrerad på Mina företagssidor gör du enklast ändringen där.

I annat fall går det bra att ladda ner anmälan för autogiro här.

Betalar jag någon startavgift?

I vissa fall tar vi ut en startavgift som en engångskostnad för att täcka våra initiala administrativa kostnader. Denna avgift skiftar oftast beroende på tjänst, bindningstid och omfattning och visas i samband med valda produkter eller tjänster.

Jag vill ändra fakturaperiod, hur gör jag?

Du kan välja att bli fakturerad månadsvis, varannan månad eller per kvartal.

Kontakta oss för att ändra nuvarande faktureringsperiod.

Varför betalar jag en frakt- och miljöavgift?

Frakt- och miljöavgiften är en utökning av tidigare fraktavgift efter ett riksdagsbeslut gällande kemikalieskatt. Bakgrunden till beslutet är att riksdagen vill gå mot en mer miljö- och hälsovänlig framtid, vilket vi på Com Hem självklart stödjer!

Med Frakt- och miljöavgiften vill vi framförallt reducera tillverkningen och förekomsten av farliga flamskyddsmedel i människors hemmiljö och gå mot en mer miljö- och hälsovänlig produktion. Frakt- och miljöavgiften ska även omfatta Com Hems hantering av återkallade och återanvända produkter i syfte att minska vår klimatpåverkan.

Hur levereras min utrustning?

Leverans med Schenker:

När paketet anlänt aviseras du via SMS och får tre val:

  1. Leverans till dörren tidpunkt X.
  2. Leverans till dörren tidpunkt Y.
  3. Uthämtning på Schenkers terminal.

Om du inte svarar inom 2 dygn skickas paketet till Schenkers terminal och ett nytt SMS skickas ut till dig med information om var du kan hämta paketet. Det går tyvärr inte att begära att få paketet omdirigerat till ett ombud.

Leverans med Postnord:

När paketet anlänt kör PostNord ut paketet till dig. Ingen avisering sker. Om du inte är anträffbar lämnas paketet till närmaste ombud och du får en avi med information om var paketet finns att hämta.

Vad händer efter att jag beställt en tjänst via webben?

Nedan ser du förfarandet på hanteringen av din order:

1. Ordern kreditkontrolleras. Vid ej godkänd kontroll kontaktas du.
2. Vid OK kreditkontroll registreras order, och en bekräftelse skickas till dig.
3. Din utrustning levereras via vår distributör till ditt närmaste utlämningsställe.
4. Följ instruktionerna i installationsguiden som följer med din utrustning.

Min utrustning har gått sönder, kan jag returnera den?

Garantitiden på hårdvaror från Com Hem Företag är två år från inköpsdatum (med undantag för produkter från Apple som har ett års garanti). 

Om utrustningen inte fungerar när du får den från Com Hem eller slutar fungera inom garantitiden kontaktar du oss på Kundservice för hjälp med felsökning.

Konstateras det att utrustningen slutat fungera skickar vi en returfraktsedel. Vi betalar returen och skickar ny utrustning.