FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebcasts och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

SPÄRRA MODEM

Se innehåll och dokument

Har du tappat bort eller blivit bestulen på ditt modem?

Börja med att göra en förlustanmälan

Kontakta polisen och gör en förlustanmälan. För att göra det behöver du modemets IMEI-nummer. Det står på kartongen du fick modemet i.

För förlust- eller stöldanmälan hos polisen kan du använda Polisens e-tjänster för förlustanmälan respektive stöldanmälan.

När du är klar med din polisanmälan, kontakta oss på Kundservice för att spärra ditt abonnemang och modem.

Kundservice behöver få följande uppgifter:

  1. Polisens diarienummer (anmälningsnumret du får när du gör din anmälan)

  2. IMEI-nummer

  3. Namnet på personen som gjorde polisanmälan

  4. Abonnemangets telefonnummer

Du kan alltid spärra ditt abonnemang. När Kundservice har stängt kan du alltid ringa 90 444, knappval 1 för att spärra ditt abonnemang/SIM-kort. Om du är utomlands så ringer du istället till nummer +46 772 23 23 23.

Har ditt modem hittats igen efter att du spärrat det?

Vill du häva spärren så behöver du kontakta Kundservice och uppge både IMEI-nummer och diarienumret du fick vid polisanmälan. Då kan vi häva spärren för modemet.