Självservice

Tele2 Service Online

Här får du som kund tillgång till information om de operatörstjänster som levereras till dig. Du kan också se fakturor, göra beställningar, felanmälan och mycket mer.

Om Tele2 Service Online (TSO)

I vårt självserviceportal Tele2 Service Online kan du se och administrera dina Tele2-tjänster: 

  • Administrera avtal, kontaktinformation och fakturor
  • Utökning och ändring av befintliga tjänster.
  • Felanmälan och möjligheten att följa status samt historik
  • Se och administrera installationsadresser, bandbredd, teknisk information
  • Ta del av status under installation
  • Användarstatistik
  • Nätinformation, så som planlagt arbete

Logga in till Tele2 Service Online

Klicka här för att logga in eller välj "Logga in" i menyn Relaterade artiklar. Som huvudadministratör på företaget kan du enkelt skapa och hantera nya behöriga beställare för alla eller delar av företaget genom att använda Roller. Tele2 Service Online finns på svenska, engelska, danska, finska och norska. 

Självbetjäning för slutanvändare

Som administratör på företaget kan du tillåta att slutanvändare har möjlighet att själv administrera och se sina tjänster såsom abonnemang, datapaket och växeltjänster. Du ser din mobildata förbrukning i realtid.

Har du tjänsten valbar nummervisning kan du välja vilket nummer du vill ska synas när du ringer ut.

Tele2 Växel

Om du har Tele2 Växel så kan du logga in i TSO och administrera följande: 

  • Se alla abonnemang och växelanknytningar
  • Administrera aktiverade tjänster på företaget eller användare
  • Beställa nya tjänster
  • Aktivera mobilabonnemang, Tele2 Växel-anknytningar och funktionsnummer/svarsgrupper i realtid
  • Göra felanmälan och följa upp statusen
  • Se alla fakturor och göra detaljerade fakturaanalyser
  • Skapa ärenden

För övriga växelfunktioner och inställningar hänvisar vi till Tele2 Växel