Självservice

Utökning och ändringar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna som gäller utökning och ändringar av era befintliga tjänster. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta telefoniansvarig på ditt företag.

Frågor och svar

Vi behöver göra en förändring på befintlig tjänst, hur går vi tillväga?

Detta behöver gå via behörig beställare på företaget som skickar beställning till Tele2 för vidare behandling.

Vi behöver göra förändringar i avtalet, vem kontaktar vi?

Detta hanteras av er säljkontakt hos Tele2.

Kan jag själv göra ändringar i mina tjänster?

Vi har ett antal kundportaler som du som kund med administratörsrättigheter har tillgång till: Tele2 Service Online för operatörskunder, Selfcare för företag med ramavtal, Integration services för företag med komplexa kommunikationslösningar, samt Tele2 Work för telefoniansvariga och medarbetare med företagsabonnemang. Använd länkarna här till höger för att komma igång. 

Tele2 Service Online 

Det här kan du göra i Tele2 Service Online:

  • Administrera avtal, kontaktinformation och fakturor
  • Utökning och ändring av befintliga tjänster.
  • Felanmälan och möjligheten att följa status samt historik
  • Se och administrera installationsadresser, bandbredd, teknisk information
  • Ta del av status under installation
  • Användarstatistik
  • Nätinformation, så som planlagt arbete