Support

FAQ - Vanliga frågor och svar.

Här kan du få svar på några av de vanligaste frågorna vi får om Tele2 Växel.

Som företagsadministratör ska du ha fått ett mejl “Inför driftstart av Tele2 Växel – dina inloggningsuppgifter” där står ditt användarnamn/era uppgifter. Hittar du inte mejlet kan du ringa oss på Kundservice, så hjälper vi dig.

Lösenord skapas första gången du loggar in och skickas till dig via e-post eller SMS.

Gå till tele2vaxel.se

  • Klicka på Hämta/glömt lösenord.
  • Skriv in ditt användar-ID (t ex användarID@mindomän.se) och klicka på Glömt lösenord. Om du angav rätt användarnamn så kommer du få ett mejl eller SMS inom någon minut.
  • Ange den ”token” du fått i meddelandet och välj sedan OK.
  • Ange ditt nya lösenord och upprepa det. Tryck på Ändra lösenord för att komma tillbaka till inloggningssidan.
  • Ange nu ditt användarnamn och lösenord för att logga in.

Det är samma inloggningssida för både Mina Sidor och Administratörswebben för Tele2 Växel: tele2vaxel.se

Så här loggar du in:

Fyll i ditt användarnamn och lösenord, klicka sedan på Logga in.
Första gången du loggar in behöver du begära ett nytt lösenord.

  • Klicka på Hämta/glömt lösenord.
  • Skriv in ditt användar-ID (t ex användarID@mindomän.se) och klicka på Glömt lösenord.
  • Om du angav rätt användarnamn så kommer du få ett mejl eller SMS inom någon minut. Ange den ”token” du fått i meddelandet och välj sedan OK.
  • Ange ditt nya lösenord och upprepa det. Tryck på Ändra lösenord för att komma tillbaka till inloggningssidan.