Tele2 Växel

Allt om Tele2 Växel

Här samlar vi information som gör det lättare för dig att komma igång med och använda er mobila Tele2 Växel. Längst ner på sidan hittar du svar på vanliga frågor (FAQ). 

Klicka här för att: Logga in på Mina Sidor

Vill du lära dig om olika funktioner och hur du aktiverar dem?
Se våra Instruktionsfilmer för Tele2 Växel.

Läs mer om hur du hanterar din telefonsvarare i Tele2 Växel

Du hittar alla manualer som nedladdningsbara pdf:er under "dokument" här på sidan.

 

Här hittar du information om:

Kom igång och ladda ner mobilappen

  1. Ladda ner mobilappen från Google Play, App Store eller Windows Store. Sök efter Tele2 Växel. 
  2. Kontakta din telefonasvarige som skickar ut ett installations-SMS med företagets inställningar. 
  3. När du fått SMS:et, klicka på länken så installeras inställningarna och företagets kontaktlista automatiskt i din mobiltelefon. 
  4. Nu är appen färdig att använda. 
  5. Ring 222 för att spela in ett meddelande. 

Har du problem med tjänster som inte är relaterade till själva växelfunktionerna, utan snarare handlar om exempelvis täckning eller SMS? Läs mer här: Felsökning Mobiltelefoni

Så fungerar det på Mina Sidor

När du lyssnar av dina meddelanden på Mina Sidor så hittar du alla dina röstmeddelanden, samtalsinspelningar och inkommande fax i din Inkorg.

Meddelanden kan vara antingen röstmeddelande, fax (tilläggstjänst) eller inspelade samtal (för softphone). Du klickar på Spela för att lyssna på ett meddelande. Du tar bort meddelanden genom att välja ett eller flera meddelanden och klicka på Ta bort markerade meddelanden. 

Jag har haft mobiltelefoni hos Tele2 innan vi skaffade Tele2 Växel. Kan jag nå mina gamla meddelanden? 
Nej, du kan inte komma åt dina tidigare röstmeddelanden från en gammal röstbrevlåda. 

Kan jag ringa till min telefonsvarare från utlandet? 
Ja, ring +46254, följt av ditt mobilnummer, utan första nollan. T ex +46254 70 123 45 67. När du hör din hälsningsfras tryck # lösenord # .  Läs mer om din telefonsvarare här.

FAQ - Vanliga frågor och svar.

Här hittar du de vanligaste frågorna om Tele2 Växel.

Som företagsadministratör ska du ha fått ett mejl “Inför driftstart av Tele2 Växel – dina inloggningsuppgifter” där står ditt användarnamn/era uppgifter. Hittar du inte mejlet kan du ringa oss på Kundservice, så hjälper vi dig.

Lösenord skapas första gången du loggar in och skickas till dig via e-post eller SMS.

Gå till tele2vaxel.se

  • Klicka på Hämta/glömt lösenord.
  • Skriv in ditt användar-ID (t ex användarID@mindomän.se) och klicka på Glömt lösenord. Om du angav rätt användarnamn så kommer du få ett mejl eller SMS inom någon minut.
  • Ange den ”token” du fått i meddelandet och välj sedan OK.
  • Ange ditt nya lösenord och upprepa det. Tryck på Ändra lösenord för att komma tillbaka till inloggningssidan.
  • Ange nu ditt användarnamn och lösenord för att logga in.

Det är samma inloggningssida för både Mina Sidor och Administratörswebben för Tele2 Växel: tele2vaxel.se

Så här loggar du in:

Fyll i ditt användarnamn och lösenord, klicka sedan på Logga in.
Första gången du loggar in behöver du begära ett nytt lösenord.

  • Klicka på Hämta/glömt lösenord.
  • Skriv in ditt användar-ID (t ex användarID@mindomän.se) och klicka på Glömt lösenord.
  • Om du angav rätt användarnamn så kommer du få ett mejl eller SMS inom någon minut. Ange den ”token” du fått i meddelandet och välj sedan OK.
  • Ange ditt nya lösenord och upprepa det. Tryck på Ändra lösenord för att komma tillbaka till inloggningssidan.

Du ändrar namn under fliken User administration >> Users. Där hittar du alla era Tele2 Växelanvändare. 

  1. Klicka på användare som du vill byta namnet på. 
  2. Under "Searchable directory Information" byter du till det nya namnet. 
  3. Klicka sedan på Save längst ned på sidan. 

Vill du även byta namnet som syns på fakturan? Kontakta Kundservice så hjälper vi dig med det. 

Du kan välja själv vilket nummer som ska visas vid utgående samtal. Du styr det enkelt genom att välja "roll" i Tele2 Växel-appen. 

  1. Välj fliken Jag.
  2. Välj sedan fliken Roll.  
  3. Välj roll. 

Du kan välja mellan dessa roller: 

Arbete Mobil - Ditt mobila nummer. 
Arbete Fast - Visar ditt fasta nummer, om du har det, annars blir det samma som ditt mobila nummer. 
Växel - Visar ditt företags växelnummer eller huvudnummer. 
Dolt - Visar "Dolt nummer".