Allt om Tele2 Växel

Scalesupport

Här hittar du användarsupport för de Scale-produkter (tidigare TDC Scale) som listas i innehållsförteckningen nedan. Support för alla andra Scale-produkter och -tjänster ska du efterfråga hos den som är ansvarig för telefoni i din organisation.

Innehåll

Skapa eller ändra ditt Scalelösenord

Scalelösenordet används för samtliga tjänster inom Scale som kräver inloggning. Om du ändrar ditt Scalelösenord för en tjänst ändrar du det för alla sådana tjänster. Använd denna länk för att påbörja processen att skapa eller ändra ditt Scale lösenord.

Communicator

Communicator (tidigare TDC Communicator) är en så kallad 'softphone' som gör att du kan ringa och ta emot samtal i din dator via internet. Med Communicator har du dessutom ett eget mötesrum där du kan chatta och se tillgänglighet på dina kollegor.

Användarmanual för Communicator

Scale App

Scaleappen låter dig hantera flera Scalefunktioner direkt i mobila enheter. Till exempel kan du söka efter kollegor, hantera hänvisningar och se kollegors linjestatus. Appen ger dig en tydlig överblick och du ser vilka som är tillgängliga eller upptagna. Appen finns för både iPhone och Android. Ladda ned appen från din App Store.

Snabbguide Scale App

Scale Inspelning

Scale Inspelning innebär att du kan spela in samtal och sedan lyssna, lagra eller radera inspelningarna. Du hantera tjänsten genom ett webbgränssnitt och all information lagras centralt hos Tele2. Du kan välja mellan att spela in alla samtal alltid eller bara när du manuellt aktivera tjänsten. Tjänsten beställs via telefoniansvarig.

Användarmanualen Scale Inspelning
Öppna Inspelning i webbklienten

Scale Callcenter webbklient

Scale Callcenter webbklienten är till för agenter i callcenters och ger dem ett smidigt sätt att hantera telefonin i callcenter. Som agent kan du t. ex. svara på samtal, hantera kontakter, ändra din tillgänglighet och ser flera olika rapporter. Tjänsten kan skräddarsys för att se och hantera köer och för att prioritera enskilda samtal. Tjänsten beställs av telefoniansvarig.

Användarmanualen Scale Callcenter Webbklient
Öppna Callcenter i webbklienten

Scale Hänvisning och röstbrevlåda

Denna grupp av tjänster omfattar många tjänster. Dock är följande tre tjänster de som du som användare kan styra någorlunda själv.

Kalenderkoppling mot Outlook

Via Kalenderkoppling mot Outlook kan du göra dina hänvisningar själv, utan att behöva vända dig till telefonist. Du synkar dina bokningar mot hänvisningssystemet, din telefon stängs och telefonist och kollegor ser ditt frånvaro-besked.

Snabbguide Kalenderkoppling mot Outlook

Talstyrd telefonist

Talstyrd telefonist tjänsten gör att du kan styra flera funktion i växel med rösten. Till exempel kan du koppla till person eller funktion med valfria ord och aktivera hänvisning. Dessutom är tjänsten vaken dygnet runt, sju dagar i veckan.

Snabbguide Talstyrd telefonist

Informera med röstbrevlåda

Via Informera med röstbrevlåda kan du själv lägga in egna hänvisningar, skicka meddelanden och ringa till kollegor, hantera samtal och söka på anknytningar inom företaget utan att behöva vända dig till telefonist. Informera är ett webbaserat program och adressen dit får du av din systemadministratör.

Snabbguide Informera med röstbrevlåda
Öppna Informera webbklienten

Snabbguider för telefoner

Ip-telefoner

Cisco SPA 502G
Cisco SPA 504G
Cisco SPA 508G
Cisco SPA 509G
Cisco SPA 525G
LG Ericsson

Konferenstelefoner

Konftel 300IP
Polycom

Analoga telefon adapters

Cisco SPA 112_122 – ATA
Cisco SPA2102-EU – ATA