Allt om mobiltelefoni

Öppet köp och ångerrätt

Här får du mer information om vad som gäller vid öppet köp och ångerrätt.

Öppet köp i 30 dagar

Vi vill att du ska känna dig nöjd med ditt val, därför har du alltid 30 dagar ångerrätt på ditt abonnemang vid både nyteckning och förlängning. Ångrar du dig så river vi såklart fakturan.* Har du valt att beställa mobilt bredband med router/modem eller fasttelefoni via mobilnätet med en basstation följer ett returformulär med i paketet. Väljer du att ångra fyller du bara i formuläret och skickar tillbaka produkterna, så stänger vi ner abonnemanget. Mobiler och surfplattor kan du välja att fortsätta delbetala även om du ångrat abonnemanget eller så väljer du att betala av hela summan på ett bräde. Så enkelt är det.

Har du köpt en telefon med rabatt och väljer att använda öppet köp på abonnemanget så försvinner telefonrabatten.

* Tele2 debiterar då inte för månadsavgift eller trafikavgifter inom Sverige. Däremot debiteras eventuella betalsamtal, innehållstjänster, internationella samtal och kostnader relaterade till användning av abonnemanget i utlandet.

Ångerrätt i 14 dagar

En köpt produkt kan returneras till Tele2 under en ångerperiod på 14 dagar, förutsatt att förpackningen är obruten. Om produkten är köpt via vår hemsida kan du kontakta vår Kundservice för att få hjälp med att returnera varan. Om produkten är köpt i en Tele2-butik går det bra att returnera den i valfri Tele2-butik.