FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebcasts och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

SALDOTAK

Se innehåll och dokument

Vad är Saldotak?

Med funktionen Saldotak kan du som har ett abonnemang med rörligt pris sätta en spärr vid ett belopp som inte får överskridas.

Om du har ett abonnemang med Fast pris så rekommenderar vi inte att du sätter ett saldotak. 

Viktigt att veta om saldotak

  • När saldotaket är uppnått spärras ditt abonnemang för all användning. Även eventuella gratistjänster som ingår i din månadsavgift spärras.

  • Du kan ändra inställningarna för ditt saldotak högst en gång per timme. Om du ångrar dig och vill ändra inställningarna igen går det alltså inte att göra det omedelbart.

  • Det kan ta upp till 48 timmar innan du blir debiterad för innehållstjänster och utlandssamtal (både till och från utlandet). 

Hur aktiverar jag, ändrar eller tar bort saldotak?

För att aktivera, ändra eller ta bort saldotak kontaktar du vår företagskundservice på 90 444.