Allt om mobiltelefoni

Tele2 Trygghetsavtal

Trygghetsavtal för företagskunder är en tilläggsförsäkring som kan tecknas via en Tele2-butik. Priser och beloppen nedan visas inklusive moms.

Obs. Tele2 Trygghetsavtal hanteras av vår underleverantör AON. Tänk därför på att t.ex. utskick per post som rör din försäkring kommer direkt från AON. 

Om Tele2 Trygghetsavtal

Tele2s Trygghetsavtal är en försäkring som ger dig extra trygghet om något skulle hända din mobiltelefon eller surfplatta. Du får till exempel ersättning om den blir stulen eller om du råkar tappa den i marken. Vid stöld får du dessutom ersättning upp till 10 000 kronor om någon obehörig ringer eller surfar från ditt abonnemang. 

Försäkringen täcker

  • stöld och förlust.
  • otursskador som till exempel tapp- eller fuktskador.
  • obehöriga samtal och obehörigt surfande upp till 10 000 kronor vid stöld.
  • funktionsfel som ej innefattas av garantin eller reklamationsrätt.

 

Kostnad för Tele2 Trygghetsavtal

Månadskostnad och självrisk för försäkringen styrs av enhetens ordinarie pris och om det är en mobil eller surfplatta. 

69 kr per månad – värde upp till 2 999 kr 
Grundsjälvrisk: 350 kr vid skada, 700 kr vid förlust.

99 kr per månad – värde mellan 3 000-5 999 kr
Grundsjälvrisk: 550 kr vid skada, 1 100 kr vid förlust. 

129 kr per månad – värde mellan 6 000-11 999 kr
Grundsjälvrisk: 750 kr vid skada, 1 500 kr vid förlust. 

129 kr per månad – värde mellan 12 000-13 999 kr
Grundsjälvrisk: 1 400 kr vid skada, 2 800 kr vid förlust. 

99 kr per månad – surfplatta oavsett inköpspris
Grundsjälvrisk: 750 kr vid skada, 1 500 kr vid förlust. 

Vid upprepade skador ökar självrisken med en grundsjälvrisk per skada.

Exempel: Om grundsjälvrisken är 750 kr är självrisken 750 kr vid första skadan, 1 500 kr vid andra skadan och 2 250 vid tredje skadan.

Försäkringen täcker maximalt tre skador under en rullande 18-månadersperiod.  

Teckna Tele2 Trygghetsavtal
 

Välj om du vill teckna Trygghetsavtalet direkt vid köp, inom 60 dagar efter köp eller i samband med ett serviceärende. 

  • Tele2-butik eller via kundservice i samband med att du köper en mobiltelefon eller surfplatta. 
  • I efterhand via valfri Tele2-butik, dock senast 60 dagar efter köpet. Glöm inte att ta med både hårdvaran och kvittot till butiken om du tecknar trygghetsavtalet vid ett senare tillfället.
  • Du kan också teckna försäkringen om telefonen är max ett år gammal och varit inne på service. Ta med dig din mobiltelefon eller surfplatta tillsammans med servicedokumentationen till närmaste Tele2-butik inom sju dagar efter servicen så får du hjälp av butikspersonalen.

Gör så här för att nyttja försäkringen

  1. Registrera ett försäkringssärende.
  2. Du får en länk till din e-post där du kan följa ditt försäkringsärende. 
  3. Ditt ärende behandlas och om det beviljas repareras enheten. Kan den inte repareras ersätts du med en likvärdig mobiltelefon eller surfplatta.