FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebcasts och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

TELEFONSVARARE

Se innehåll och dokument

Telefonsvararen ingår i ditt abonnemang. Här hittar du information om hur den fungerar och hur du gör olika inställningar. Att ringa upp sin telefonsvarare (röstbrevlåda) kostar som ett vanligt samtal inom Tele2s nät.

För dig med Tele2 Växel: Telefonsvarare för Tele2 Växel.

Aktivera eller avaktivera din telefonsvarare:

  • För att aktivera din telefonsvarare, ring 222 från din mobiltelefon och följ instruktionerna.

  • För att ändra eller hantera din hälsningsfras ringer du 223.

  • För att avaktivera din telefonsvarare (röstbrevlåda) behöver du kontakta kundservice.

  • Här kan du läsa mer om att vidarekoppla till din telefonsvarare.

     

Byt PIN-kod till telefonsvararen

För att skydda obehöriga från att lyssna av din telefonsvarare rekommenderar vi att du väljer en personlig PIN-kod. Vi rekommenderar att du använder 6 siffror i din pinkod.

Så här gör du för att byta PIN-kod:

  1. Ring 222 från det telefonnummer bytet ska ske på.

  2. Tryck 9 för att komma till Huvudmenyn.

  3. Tryck 3 för att komma till Inställningar. 

  4. Tryck 3 för att ändra PIN-kod.

  5. Knappa in en ny PIN-kod (4-6 siffror) och avsluta med #.

Att lyssna av telefonsvararen

För att lyssna av din telefonsvarare, ring 222 från din mobil. Notera att avlyssnade meddelanden som du inte har sparat kommer att tas bort från telefonsvararen efter tre dagar. 

För att lyssna av dina meddelanden från en annan telefon, ring ditt eget mobilnummer. När hälsningsfrasen spelas upp, tryck # (lösenord) #. Detta fungerar bara när ditt abonnemang är kopplat till telefonsvararen.

Hur vet man om någon har lämnat ett meddelande?

Telefonsvararen skickar ett SMS till dig när du har fått ett nytt meddelande. Du ringer 222 för att lyssna av meddelandet. Trycker du 6 samtidigt som du lyssnar av meddelandet så får du ett SMS med telefonnumret till den som lämnade meddelandet.

Hur länge sparas ett meddelande på telefonsvararen? 

Nya meddelanden som inte lyssnats av sparas i 7 dygn. Meddelanden som är avlyssnade sparas i 3 dagar. Det går inte att permanent spara ett meddelande på telefonsvararen, men om du väljer att spara ett meddelande så sparas det i 10 dagar.

Snabbkommandon

1. Spola bakåt i meddelandet 11. Lyssna på meddelandet igen 3. Spola framåt i meddelandet 33. Hoppa till slutet av meddelandet 4. Spara meddelandet i 10 dagar 5. Radera meddelandet 6. Få numret som sms 7. Pausa/återuppta meddelandet 8. Mer information 9. Huvudmeny Tidigare meddelanden Nästa meddelande

För att ställa in hur lång tid som ska gå innan telefonsvararen startar, tryck **61* +46 252. Därefter anger du ditt mobilnummer  utan första nollan, trycker ** och den tid som du bestämt dig för. Du kan välja från 5 sekunder upp till 30 sekunder.  Avsluta med #. 

Exempel, om ditt nummer är 070-123 456 XX och du vill att telefonsvararen ska gå igång efter 20 sekunder (ca 4 signaler) så knappar du in: ** 61 * +4625270123456XX ** 20 #

Aktivera eller avaktivera sms vid missat samtal 

När någon har ringt din röstbrevlåda men inte lämnat ett meddelande får du ett sms med telefonnummer och tidpunkt skickat till dig. Tjänsten är aktiverad från start, men vill du stänga av det så ringer du 226 från din mobil och följer instruktionerna. 

Aktivera eller avaktivera tvingade PIN till röstbrevlådan

Om du vill aktivera eller avaktivera tvingade PIN till röstbrevlådan gör du så här: 

  1. Ring 222 från det telefonnummer du vill ändra inställningarna på.

  2. Vänta tills du kommer till huvudmenyn.

  3. Tryck 3 för att komma till inställningar. 

  4. Tryck 3 för att ändra PIN-kodsinställningar.

  5. Tryck 2 för att aktivera/avaktivera tvingande PIN.

  6. Klart.