Support

Aktuella driftstörningar

Här kan du se om vi har större driftstörningar i vårt nät. Övriga störningar kan du se på driftstörningskartan för mobilnätet  och på driftstörningskartan för fasta nätet.

  • {{disturbanceInfo.headline}} {{disturbanceInfo.description_external}}

    Starttid {{disturbanceInfo.incident_start}} / Beräknat klart {{disturbanceInfo.calculated_end}}

Tele2 Röstbrevlåda Med anledning av den möjliga säkerhetsbrist som identifierades den 22 mars har vi vidtagit säkerhetsåtgärder som innebär att man nu måste ange pinkod när man försöker nå sin röstbrevlåda från utlandet. Koden behöver inte anges när man ringer röstbrevlådenumret 222 från Sverige, om man inte själv har angett i inställningarna att pinkod alltid måste användas. Som företagskund har man möjlighet att ha en egen tjänstelösning för röstbrevlåda och där är säkerhetsnivån beslutad tillsammans med kunden då systemet levererades. Beslut om att PIN kod ska användas är sedan upp till den enskilda användaren, där Tele2 alltid rekommenderar användning av PIN kod. Önskas en förändring av säkerhetsnivån kan ni kontakta Tele2s kundservice.

_