Spärra modem

Har du tappat bort eller blivit bestulen på ditt modem?

Börja med att göra en förlustanmälan

Kontakta polisen och gör en förlustanmälan. För att göra det behöver du modemets IMEI-nummer. Det står på kartongen du fick modemet i.

För förlust- eller stöldanmälan hos polisen kan du besöka sidan polisen.se/anmalan.

När du är klar med din polisanmälan, kontakta oss på Kundservice för att spärra ditt abonnemang och modem.

Kundservice behöver få följande uppgifter:

  1. Polisens diarienummer (anmälningsnumret du får när du gör din anmälan)

  2. IMEI-nummer

  3. Namnet på personen som gjorde polisanmälan

  4. Abonnemangets telefonnummer

Du kan alltid spärra ditt abonnemang.

När Kundservice har stängt kan du alltid ringa 0200-23 23 23, knappval 1 för att spärra ditt abonnemang/SIM-kort. Om du är utomlands så ringer du istället till nummer +46 772 23 23 23.

Har ditt modem hittats igen efter att du spärrat det?

Vill du häva spärren så behöver du kontakta Kundservice och uppge både IMEI-nummer och diarienumret du fick vid polisanmälan. Då kan vi häva spärren för modemet.

Behöver du komma i kontakt med oss?

Du hittar information och hjälp som rör våra produkter och tjänster i vår supportsektion. Använd sökfunktionen för att snabbt hitta det du letar efter. Om du behöver komma i kontakt med oss, kan du hitta telefonnummer och mejl här.