Mobilt bredband

Spärra modem

Har du tappat bort eller blivit bestulen på ditt modem?

Gör så här:

Kontakta polisen och gör en förlustanmälan. För att göra det behöver du modemets IMEI-nummer. Det står på kartongen du fick modemet i.

För förlust- eller stöldanmälan hos polisen kan du besöka sidan polisen.se/anmalan.

När du är klar med din polisanmälan, kontakta oss på Kundservice för att spärra ditt abonnemang och modem.

Kundservice behöver få följande uppgifter:

  1. Polisens diarienummer (anmälningsnumret du får när du gör din anmälan)
  2. IMEI-nummer
  3. Namnet på personen som gjorde polisanmälan
  4. Abonnemangets telefonnummer

Du kan alltid spärra ditt abonnemang.
När Kundservice har stängt kan du alltid ringa 0200-23 23 23, knappval 1 för att spärra ditt abonnemang/SIM-kort.
Om du är utomlands så ringer du istället till nummer +46 772 23 23 23.

Har ditt modem hittats igen efter att du spärrat det?

Vill du häva spärren så behöver du kontakta Kundservice och uppge både IMEI-nummer och diarienumret du fick vid polisanmälan. Då kan vi häva spärren för modemet.