Datanätstjänster

kundcase

IT-GÅRDEN

Ju färre avbrott, desto nöjdare kunder

IT Gården i Landskrona är en komplett partner på alla områden inom IT. Företaget grundades 1999 och har sedan dess vuxit till 70 anställda med en omsättning på över 100 miljoner kronor. IT Gården valde redan från start Tele2 som leverantör av IP-nät, och relationen består. Tele2 övervakar nätet 24 timmar om dygnet och även IT Gården har en dygnet-runt-bevakning av sina servrar och system.

"Den överlägsna supporten från Tele2 gör att vi stannar kvar år efter år. Vill vi göra en förändring och ringer Tele2 så gör de den direkt. Om vi ringer någon
av deras konkurrenter kan samma uppgift ta två veckor, och så kan vi inte jobba i en situation när det verkligen är bråttom."

Magnus Nilsson CTO, IT Gården.

Personlig rådgivning via våra kunniga säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha:

  • Flexibelt och snabbt Flexibelt och snabbt

    Flexibelt och snabbt

    "Om ett kontor tillfälligt behöver mer bandbredd ordnar Tele2 det på kort varsel. Det ger oss en enorm flexibilitet."


    Klas Elmby, CIO på Semcon

  • Hög servicegrad Hög servicegrad

    Hög servicegrad

    "Jag hade en projektledare från Tele2 som tillsammans med mig planerade alla övergångar på ett snyggt sätt. Förbindelsen bröts inte en enda sekund vid övergången."

    Lars Johansson, IT-chef på Just nu

  • Driftsäkert nät Driftsäkert nät

    Driftsäkert nät

    "Jag tycker att Tele2:s styrka är nätverksövervakning. De har alltid bra koll. Oftast när vi ringer känner de redan till frågan och har börjat åtgärda det."

    Kenneth Weinberg, Driftchef på Bring Citymail

Personlig rådgivning via säljare.
Vi kontaktar dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha:

MICKI LEKSAKER

Mobila medarbetare

Micki Leksaker har sedan 1944 utvecklat, tillverkat och sålt leksaker. Idag har företaget cirka 50 anställda och säljer till omkring 25 länder. Micki Leksaker erbjuder säkra och hållbara leksaker som lockar fram lusten att leka och lära, och ger utrymme åt barnens fantasi. ”Vi tar lek på allvar”, är deras egen beskrivning av verksamheten. Kunderna finns utspridda över hela Sverige och därför tar Micki Leksaker också effektiv och säker telekommunikation på allvar, eftersom säljkåren är beroende av att allt fungerar som det ska.

 

” Under eller strax efter kundmötet skickar säljarna ordrarna till vårt ordersystem. Självklart måste den kommunikationen fungera, annars riskerar säljbesöket bli misslyckat eller leveransen bli försenad”

Henrik Aronsson som är IT-ansvarig på Micki Leksaker