Case

Ju färre avbrott, desto nöjdare kunder

IT Gården i Landskrona är en komplett partner på alla områden inom IT. Företaget grundades 1999 och har sedan dess vuxit till 70 anställda med en omsättning på  över 100 miljoner kronor. Jan Swedin, företagets grundare och chef, valdes 2013  till ”Årets företagare” i Landskrona.

Utmaningen – att alltid överträffa förväntningarna

Målsättningen är att leverera en säker och stressfri upplevelse av ett komplett IT-system. Servrar med programvaror finns på plats i någon av IT Gårdens driftcentraler och tjänsterna levereras till kunderna via datanät och internet. Ett avtal och ett SLA, Service Level Agreement, föreskriver bland annat maximal tid för driftavbrott.

Vår tjänst bygger på att vi levererar en positiv kundupplevelse. Även ett kort avbrott drabbar kunderna. Därför vill vi alltid systematiskt överleverera, säger CTO Magnus Nilsson.

 

Lösningen – snabb och kvalificerad support

IT Gården valde redan från start Tele2 som leverantör av IP-nät, och relationen består. Den primära linan som går in i Landskrona är på 3 Gbit och skulle det någon gång vara problem med den finns dessutom en redundant lina till Helsingborg på 1 Gbit. Tele2 övervakar nätet 24 timmar om dygnet och även IT Gården har en dygnet-runt-bevakning av sina servrar och system.

"Den överlägsna supporten från Tele2 gör att vi stannar kvar år efter år. Vill vi göra en förändring och ringer Tele2 så gör de den direkt. Om vi ringer någon av deras konkurrenter kan samma uppgift ta två veckor, och så kan vi inte jobba i en situation när det verkligen är bråttom"

 

Resultatet – nöjda kunder och stark tillväxt

Ett väl fungerande datanät med få och korta avbrott är grunden för att IT Gården ska kunna leverera sina tjänster och ha nöjda kunder.

Ett exempel på Tele2s engagemang och höga service nivå var när en av våra kunder behövde omedelbar assistans då de var utan kommunikation. Då löste Tele2s produktionschef detta omgående utan avtal och byråkrati. Det var han som omgående satte sig i sin egen bil och körde ut till kunden och gjorde installationen på egen hand.

Magnus Nilsson CTO, IT Gården

Personlig rådgivning via en kunnig säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha: