Abonnemang

köp extra data
med kreditkortet

 

Köp extra data till företagsabonnemanget - utanför företagsfakturan

Nu kan alla företagskunder enkelt köpa till extra data till sin jobbmobil eller sitt mobila bredband och stå för kostnaden själv, utan att det hamnar på företagets faktura. 

Ibland tar datamängden slut innan månaden är slut. Därför har vi tagit fram en smidig lösning där den anställda enkelt kan köpa till extra data och stå för kostnaden själv, utan att belasta företagets faktura. 

Den extra datan som köps försvinner inte vid månadsskiftet utan finns kvar tills nästa gång den behövs.

Vanliga frågor och svar

Hur köper jag extra data?
Gå in på tele2.se/foretag/merdata, välj önskad datamängd och ange kortuppgifterna till ditt Visa eller Mastercard. Kostnaden för den extra datamängden dras sedan från det kort som lagts in och belastar inte abonnemangsfakturan.

Hur länge är den extra datamängden giltig?
Extra data ligger kvar tills den är helt slut och fungerar alltså som en buffert.

Hur hittar jag rätt sida?
När månadens ordinarie datamängd tar slut skickas ett SMS med direktlänk till sidan.
Gäller det Mobilt bredband i en enhet som inte kan ta emot SMS sker omdirigering till sidan när webbläsaren öppnas. Du kan också gå in direkt på tele2.se/foretag/merdata

Under "Shop" i vår huvudmeny så hittar du alltid "Fyll på mer data" under respektive produkt.

Om företaget infört spärr för köp av innehåll, kan jag ändå betala data med mitt konto-/kreditkort?
Ja! Spärren för innehållsköp hindrar bara användaren från att köpa innehåll och belasta abonnemangsfakturan.

Är det säkert för mig att köpa med kreditkort?
Ja, lösningen är baserad på Dibs och är krypterad.

Får jag ett kvitto?
Ja, du anger din e-postadress så skickas kvittot dit.

Betalar jag moms?
Priserna på datapaketen presenteras både med och utan moms. Det specificeras även på kvittot. Du betalar alltid moms och styr själv vilka inköp du tar upp i företagets redovisning. Precis som vanligt med andra ord.