Mobiltelefoni

Stå aldrig utan mobil

Använder du mobilen för att sköta jobbet? Om olyckan är framme får du snabbt en ny i handen, oavsett vad som hänt. Det enda du behöver göra är att anmäla skadan till oss. 

Slipp krångel och ansvar

Slipp krångel med teknikstrul, försäkringsbolag och oväntade olyckor. Leasa företagets mobiler och lägg allt ansvar hos oss. 

Fullt fokus på ditt företag

Lägg inte dyrbar tid på att köpa in och administrera företagsmobiler. Skaffa Fullservicemobilen och lägg mer energi på företaget. 

Det här är Fullservicemobilen

Fullservicemobilen är en tjänst för dig som hellre lägger tid på kunder än strul med trasiga telefoner - så istället för att köpa in och själv administrera dina mobiler till företaget, leasar du dem av oss. Det innebär att du slipper både krångel och ansvar om olyckan skulle vara framme. Inom 1-36 timmar (eller ännu snabbare med expressfrakt) kan du vara säker på att få en ny telefon levererad, oavsett var i Sverige du befinner dig. När det sedan har gått 24 månader skickar du enkelt tillbaka telefonen till oss för återanvändning på andra marknader.

  • Få en ersättningstelefon nästföljande arbetsdag
  • Du anmäler skadan – Tele2 sköter resten
  • Få en tydlig överblick över företagets alla mobiler i Tele2 Work
  • Månadsavgift 300 kr i 24 månader, exklusive abonnemang
  • Fullservicemobilen är inte operatörslåst

Välj Fullservicemobil 

  • Apple iPhone 7 32 GB
    300 kr/mån

  • Samsung Galaxy S8
    300 kr/mån

Personlig rådgivning via våra kunniga säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha:

Så här funkar det

Du väljer mellan tre olika mobiler. Dessa är inte operatörslåsta, utan du kan behålla abonnemanget du har idag. Mobilen kommer med både skärmskydd och skal för att minska risken för skador och är klar att användas på en gång. Förhoppningsvis klarar den sig undan stänk och hårda smällar, och förblir hel och ren hela avtalsperioden ut.

Du leasar mobilen i 24 månader och när avtalsperioden är slut lämnar du tillbaka den till oss. Den får då ett nytt liv på en annan marknad eller blir till komponenter i en ny telefon. Självklart kan du även välja att teckna en ny period och få en ny telefon. Kort och gott är Fullservicemobilen en bra deal för både dig och miljön.

Vanliga frågor och svar

För varje serviceärende tillkommer en serviceavgift på 999 kr. Om skadan bedöms som ett garantiärende, tas ingen avgift ut. En förlorad eller stulen hårdvara debiteras med 1 699 kr exkl. moms. Kostnad för expressfrakt är 249 kr.  

Din gamla telefon kommer att skickas in för reparation och sedan få ett nytt liv på en annan marknad. Om telefonen inte går att reparera, kommer istället komponenter från den att användas till nya telefoner.

Innehållet i din gamla telefon skrivs över i flera steg vilket garanterar att din integritet inte kommer att äventyras.

Hur lång tid det tar för dig att få en ersättningstelefon levererad beror på valt fraktsätt, standardfrakt eller expressfrakt, och var i Sverige du bor.

Standardfrakt

Beroende på när du anmäler ett serviceärende ser leveranstiderna lite olika ut.

  • Vid serviceanmälan på vardagar till och med kl 19.00 sker leverans nästkommande helgfri vardag.
  • Vid serviceanmälan på vardagar efter kl. 19.00 sker leverans två helgfria vardagar efter.
  • Vid serviceanmälan på fredagar efter kl. 19.00 till och med söndagar kl. 13.00 sker leverans nästkommande helgfri vardag.
  • Vid serviceanmälan på söndagar efter kl. 13.00 sker leverans två helgfria vardagar efter.

Expressfrakt

Expressfrakt beställs i samband med ett serviceärende och där får du också reda på förväntad leveranstid. Det kommer att variera beroende på var i Sverige telefonen ska skickas. Expressfrakt kostar 249 kr och debiteras på nästa faktura.

Vill du veta mer? 

I vår supportsektion om Fullservicemobilen hittar du mer information om hur du går tillväga om telefonen skulle råka ut för en olycka eller vad som händer när avtalstiden är slut.