FöretagsabonnemangMobilt bredbandFast bredbandBredband via 5GeSIMMobiltelefonerSurfplattorSmartwatchesTillbehörMobilskal och skyddMobilplånböckerHörlurarLaddareAppleSamsungSonyGoogleHuaweiKampanjer och erbjudandenFörmånerGör vår behovsanalysTelefoniFöretagsabonnemangMobiltelefonerFast telefoniBredbandFast bredbandMobilt bredbandDedikerad fiberVäxelTelefonväxelMobil växelContact CenterDigitala mötenTelefonkonferensVideokonferensMicrosoft TeamsMolntjänsterHybrid CloudInternet of ThingsDatacenterNätverkstjänsterSD-WANPrivat mobilt nät5GIT-säkerhetBrandväggIP VPNDDoS-skyddKommunikation som tjänstKonsulttjänsterUnified CommunicationBranscherSmå företagTillväxtföretagMedelstora företagStörre företagOffentlig sektorHållbarhetHållbarhet och telekomEn hållbar omställningCirkulärt företagandeArtiklar och kundcase om hållbarhetKunskap och insikterSe allt innehållKundcaseRapporterGuider och handböckerWebcasts och kundpanelerWhitepapers och tillämpningarBloggarVarför Tele2 FöretagObegränsade kundupplevelserIt-säkerhet för ditt företagOm utfasningen av 2G- och 3G-nätenTäckning och nät

IT-ARBETSPLATS

Credit: Annie Spratt, unsplash
Credit: Annie Spratt, unsplash
Credit: Annie Spratt, unsplash
Credit: Annie Spratt, unsplash

Förenkla din vardag

Kreativitet, effektivitet och flexibilitet gynnas enormt av digitaliseringen och de produkter och tjänster som finns idag. Den it du har på din arbetsplats ska göra det så enkelt som möjligt för dig, dina kollegor och dina kunder.

Med våra it-lösningar kan du fokusera på din kärnverksamhet, oavsett var du befinner dig. Det kan till exempel handla om en servicedesk som avlastar it-avdelningen. Eller Unified Endpoint Management (UEM) som hjälper dig hantera alla digitala enheter och klienter som används inom verksamheten.

Läs mer om våra tjänster Mobile Workplace och Servicedesk och support här nedan.

Förenkla din vardag

Kreativitet, effektivitet och flexibilitet gynnas enormt av digitaliseringen och de produkter och tjänster som finns idag. Den it du har på din arbetsplats ska göra det så enkelt som möjligt för dig, dina kollegor och dina kunder.

Med våra it-lösningar kan du fokusera på din kärnverksamhet, oavsett var du befinner dig. Det kan till exempel handla om en servicedesk som avlastar it-avdelningen. Eller Unified Endpoint Management (UEM) som hjälper dig hantera alla digitala enheter och klienter som används inom verksamheten.

Läs mer om våra tjänster Mobile Workplace och Servicedesk och support här nedan.

Mobile workplace

Hantera dina tjänster på samma ställe

Mobile Workplace är en it-arbetsplats som erbjuder den senaste tekniken med nya möjligheter för att driva din verksamhet framåt. Det är en plattform som gör det möjligt för dig att hantera alla dina produkter och tjänster på ett och samma ställe.

Mobilt och enkelt för användarna

I Mobile Workplace får varje medarbetare en dator med Windows 10 och Office 365 samt mobiltelefon med abonnemang och datatrafik. Tjänsten ger användaren enkelhet, ökad produktivitet, mobilitet och trygghet. Du kan utföra ditt arbete, vart du än är och på vilken enhet som helst.

Hantera dina tjänster på samma ställe

Mobile Workplace är en it-arbetsplats som erbjuder den senaste tekniken med nya möjligheter för att driva din verksamhet framåt. Det är en plattform som gör det möjligt för dig att hantera alla dina produkter och tjänster på ett och samma ställe.

Mobilt och enkelt för användarna

I Mobile Workplace får varje medarbetare en dator med Windows 10 och Office 365 samt mobiltelefon med abonnemang och datatrafik. Tjänsten ger användaren enkelhet, ökad produktivitet, mobilitet och trygghet. Du kan utföra ditt arbete, vart du än är och på vilken enhet som helst.

Säker och trygg datalagring

Vi erbjuder en säker skräddarsydd plattform och skydd för din data oavsett vart den lagras. Med Mobile Workplace underhåller vi och övervakar tjänster för att proaktivt skapa en säker, snabb och pålitlig it-arbetsplats.

Ta hjälp av våra specialister

Vi erbjuder också konsulttjänster inom datacenter, strategi/projektledning, klienthantering och molntjänster. Vi har specialister på bland annat Windows 10, Windows Server, Office 365, Exchange och Skype for Business.

Säker och trygg datalagring

Vi erbjuder en säker skräddarsydd plattform och skydd för din data oavsett vart den lagras. Med Mobile Workplace underhåller vi och övervakar tjänster för att proaktivt skapa en säker, snabb och pålitlig it-arbetsplats.

Ta hjälp av våra specialister

Vi erbjuder också konsulttjänster inom datacenter, strategi/projektledning, klienthantering och molntjänster. Vi har specialister på bland annat Windows 10, Windows Server, Office 365, Exchange och Skype for Business.

Fördelar med Mobile Workplace

  • Samarbete – lösning för ljud och videokonferens.

  • Applikationsstöd – simultant arbete i ett och samma dokument i realtid.

  • Klienthantering– oberoende av vilken hårdvara.

  • Faktureringssystem och självbetjäning – bra överblick av kostnaderna.

  • Flexibilitet – tjänsten är lätt att anpassa och uppdateras kontinuerligt.

Fördelar med Mobile Workplace

  • Samarbete – lösning för ljud och videokonferens.

  • Applikationsstöd – simultant arbete i ett och samma dokument i realtid.

  • Klienthantering– oberoende av vilken hårdvara.

  • Faktureringssystem och självbetjäning – bra överblick av kostnaderna.

  • Flexibilitet – tjänsten är lätt att anpassa och uppdateras kontinuerligt.

Servicedesk och support

Servicedesk som tjänst 

Servicedesk som tjänst avlastar er it-avdelning samtidigt som det kan innebära kostnadsfördelar och en effektiv, kompetent och ITIL-anpassad ärendehantering. Tele2 ansvarar för servicedesk och supportjänster hos företag och organisationer i olika storlekar och branscher. De tjänster vi erbjuder är servicedesk, on-site support, självserviceportal, utskriftstjänster, drift samt applikations-, image-, klient- och licenshantering.

Ärendehantering efter best practice

Servicedesk från Tele2 hanterar samtliga it-relaterade ärenden som exempelvis frågor, felanmälningar och beställningar. Problemlösning (hårdvara och mjukvara) antingen på telefon, via fjärrövertagande av användarens dator, eller på plats hos användaren. Och tjänsten tar hand om hela ärendet; från dess att det är registrerat tills att det är stängt och dokumenterat. Bevakning, uppföljning (inklusive statusinformation till användaren), analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

Servicedesk som tjänst 

Servicedesk som tjänst avlastar er it-avdelning samtidigt som det kan innebära kostnadsfördelar och en effektiv, kompetent och ITIL-anpassad ärendehantering. Tele2 ansvarar för servicedesk och supportjänster hos företag och organisationer i olika storlekar och branscher. De tjänster vi erbjuder är servicedesk, on-site support, självserviceportal, utskriftstjänster, drift samt applikations-, image-, klient- och licenshantering.

Ärendehantering efter best practice

Servicedesk från Tele2 hanterar samtliga it-relaterade ärenden som exempelvis frågor, felanmälningar och beställningar. Problemlösning (hårdvara och mjukvara) antingen på telefon, via fjärrövertagande av användarens dator, eller på plats hos användaren. Och tjänsten tar hand om hela ärendet; från dess att det är registrerat tills att det är stängt och dokumenterat. Bevakning, uppföljning (inklusive statusinformation till användaren), analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

Proaktivt utvecklingsarbete

Vår leverans ska underlätta er arbetsvardag och se till att ni kan arbeta effektivt och säkert. Därför agerar vi proaktivt genom att ständigt optimera och hitta nya vinklar på vår leverans. Till alla supportkunder tillsätter vi ett dedikerat supportteam, som dessutom har ett nära samarbete med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.

Grunden är alltid ett bra samarbete

Ett bra samarbete med kunden bygger på ett antal viktiga komponenter: medarbetare, processer och teknik. Den viktigaste parametern för en lyckad support är användarupplevelsen, vilket är starkt kopplat till hur användarna känner sig bemötta av supportorganisationen. För oss är det viktigt att samtliga supportkonsulter är hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Självklart säkerställer vi att användarna är nöjda genom regelbundna NKI-mätningar. 

Proaktivt utvecklingsarbete

Vår leverans ska underlätta er arbetsvardag och se till att ni kan arbeta effektivt och säkert. Därför agerar vi proaktivt genom att ständigt optimera och hitta nya vinklar på vår leverans. Till alla supportkunder tillsätter vi ett dedikerat supportteam, som dessutom har ett nära samarbete med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.

Grunden är alltid ett bra samarbete

Ett bra samarbete med kunden bygger på ett antal viktiga komponenter: medarbetare, processer och teknik. Den viktigaste parametern för en lyckad support är användarupplevelsen, vilket är starkt kopplat till hur användarna känner sig bemötta av supportorganisationen. För oss är det viktigt att samtliga supportkonsulter är hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Självklart säkerställer vi att användarna är nöjda genom regelbundna NKI-mätningar. 

Telefonkonferens Tele2
Telefonkonferens Tele2
Telefonkonferens Tele2
Telefonkonferens Tele2

Fördelar med Servicedesk och support

  • Spara tid och pengar med servicedesk som tjänst.

  • Ett erfaret supportteam och specialistkonsulter med ledande kompetens inom sina områden.

  • Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

  • Proaktivt utvecklingsarbete optimerar leveransen.

  • Servicedesk från Tele2 Företag hanterar samtliga it-relaterade ärenden, från dess att det är registrerat till att ärendet är stängt.

Fördelar med Servicedesk och support

  • Spara tid och pengar med servicedesk som tjänst.

  • Ett erfaret supportteam och specialistkonsulter med ledande kompetens inom sina områden.

  • Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

  • Proaktivt utvecklingsarbete optimerar leveransen.

  • Servicedesk från Tele2 Företag hanterar samtliga it-relaterade ärenden, från dess att det är registrerat till att ärendet är stängt.