Mobility

It-arbetsplats

Den it du har på din arbetsplats är tänkt att göra det så enkelt som möjligt för dig, dina kollegor och dina kunder.

Med våra it-lösningar kan ni fokusera på er kärnverksamhet, oavsett var ni befinner dig. Det kan till exempel handla om en servicedesk som avlastar it-avdelningen. Eller Mobile Device Management som hjälper er att hantera alla digitala enheter och klienter som används inom verksamheten.

Här hittar du också mer information om: 

Mobile Workplace

Kreativitet, effektivitet och flexibilitet gynnas enormt av digitaliseringen och de produkter och tjänster som finns idag. Vi erbjuder allt ifrån it-lösningar till ett problemfritt användande genom vår support och service.

Hantera dina tjänster på samma ställe

Mobile Workplace är en it-arbetsplats som erbjuder den senaste tekniken med nya möjligheter för att driva din verksamhet framåt. Det är en plattform som gör det möjligt för dig att hantera alla dina produkter och tjänster på ett och samma ställe.

Mobilt och enkelt för användarna

I Mobile Workplace får varje medarbetare en dator med Windows 10 och Office 365 samt mobiltelefon med abonnemang och datatrafik. Tjänsten ger användaren enkelhet, ökad produktivitet, mobilitet och trygghet. Du kan utföra ditt arbete, vart du än är och på vilken enhet som helst.

Säker och trygg datalagring

Vi erbjuder en säker skräddarsydd plattform och skydd för din data oavsett vart den lagras. Med Mobile Workplace underhåller vi och övervakar tjänster för att proaktivt skapa en säker, snabb och pålitlig it-arbetsplats.

Ta hjälp av våra specialister

Vi erbjuder också konsulttjänster inom datacenter, strategi/projektledning, klienthantering och molntjänster. Vi har specialister på bland annat Windows 10, Windows Server, Office 365, Exchange och Skype for Business.

Servicedesk och support

Servicedesk som tjänst avlastar er it-avdelning samtidigt som det kan innebära kostnadsfördelar och en effektiv, kompetent och ITIL-anpassad ärendehantering. Tele2 ansvarar för servicedesk och supportjänster hos företag och organisationer i olika storlekar och branscher. De tjänster vi erbjuder är servicedesk, on-site support, självserviceportal, utskriftstjänster, drift samt applikations-, image-, klient- och licenshantering.

Ärendehantering efter best practice

Servicedesk från Tele2 hanterar samtliga it-relaterade ärenden som exempelvis frågor, felanmälningar och beställningar. Problemlösning (hårdvara och mjukvara) antingen på telefon, via fjärrövertagande av användarens dator, eller på plats hos användaren. Och tjänsten tar hand om hela ärendet; från dess att det är registrerat tills att det är stängt och dokumenterat. Bevakning, uppföljning (inklusive statusinformation till användaren), analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.

Proaktivt utvecklingsarbete

Vår leverans ska underlätta er arbetsvardag. Och se till att ni kan arbeta effektivt och säkert. Därför agerar vi proaktivt genom att ständigt optimera och hitta nya vinklar på vår leverans. Till alla supportkunder tillsätter vi ett dedikerat supportteam, som dessutom har ett nära samarbete med våra specialistkonsulter för att lösa svårare ärenden och implementera nya lösningar.

Grunden är alltid ett bra samarbete

Ett bra samarbete med kunden bygger på ett antal viktiga komponenter: medarbetare, processer och teknik. Den viktigaste parametern för en lyckad support är användarupplevelsen, vilket är starkt kopplat till hur användarna känner sig bemötta av supportorganisationen. För oss är det viktigt att samtliga supportkonsulter är hjälpsamma, kommunikativa, kvalitetsmedvetna och engagerade. Självklart säkerställer vi att användarna är nöjda genom regelbundna NKI-mätningar. 

Fördelar med Mobile Workplace

  • Samarbete – lösning för ljud och videokonferens.
  • Applikationsstöd – simultant arbete i ett och samma dokument i realtid.
  • Klienthantering – oberoende av vilken hårdvara.
  • Faktureringssystem och självbetjäning – bra överblick av kostnaderna.
  • Flexibilitet – tjänsten är lätt att anpassa och uppdateras kontinuerligt.

Fördelar med Servicedesk och support

  • Spar tid och pengar med servicedesk som tjänst.
  • Ett erfaret supportteam och specialistkonsulter med ledande kompetens inom sina områden.
  • Bevakning, uppföljning, analys och statistik hanteras av Tele2 och rapporteras i ärendehanteringssystemet.
  • Proaktivt utvecklingsarbete optimerar leveransen.
  • Servicedesk från Tele2 hanterar samtliga it-relaterade ärenden, från dess att det är registrerat till att ärendet är stängt.
Personlig rådgivning via våra kunniga säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha: