Tele2 Messaging Services

OMNI

Med Tele2s OMNI-tjänst kan du via vår plattform nå dina kunder i flera olika kanaler, antingen samtidigt eller enligt ett förutbestämt schema. Risken att någon ska missa ditt budskap minskar och du når alla dina kunder både snabbt och effektivt.

En plattform, flera kanaler

OMNI-tjänsten innebär att du via en och samma plattform kan skicka ut ditt budskap i flera olika kanaler. Använd tjänsten för att skapa avancerade scenarion och flöden där du når dina kunder via SMS, röstsamtal, pushmeddelanden, chattappar (Facebook Messenger, Viber och LINE) och mejl.

Tjänsten uppdateras ständigt med nya funktioner så att du kan ge dina kunder den service de efterfrågar och förtjänar. Det tydliga gränssnittet låter dig på ett enkelt sätt skapa och övervaka dina kampanjer. Du får även tillgång till värdefull statistik och kan enkelt hålla koll på kostnaderna.

OMNI på tre sätt

Vi har tre olika lösningar för att leverera ditt budskap på ett effektivt sätt. Gör ditt val beroende på syfte och förutsättningar.

Broadcast

Se till så att du blir hörd genom att skicka ut ditt meddelande i flera olika kanaler samtidigt. Du når flera enheter på samma gång och meddelandet kan läsas så fort som möjligt.

Failover

Nå fram med ditt budskap genom att prioritera ordningen för de olika kanalerna. Utgå från dina kunders önskemål och de kanaler eller enheter som finns tillgängliga.

Workflow

Styr flödet in i minsta detalj genom att bestämma i vilken ordning meddelandena ska nå mottagaren. Tele2 ser till att allt levereras enligt dina önskemål.

Samma budskap i olika kanaler