Tele2 Arena

Välkommen
hem till oss

upplevelser i världsklass

Tele2 Arena, en av världens mest moderna multiarenor. Här finns fritt wifi av högsta klass, 600 digitala skärmar, StadiumVision-teknik, öppningsbart tak, transparent fasad och endast sex meter från första bänkraden till sidlinjen. Det var bland annat arenans tekniska infrastruktur som gjorde att den valdes till Venue Of The Year 2014 i den internationella tävlingen TheStadiumBusiness Awards. Arenans tekniska lösningar gör det möjligt att följa evenemanget i sin mobiltelefon eller på skärmar, oavsett vart du befinner dig i arenan. Det korta avståndet mellan publik och spelplan på Tele2 Arena bidrar tillsammans med den tekniska lösningen till en påtaglig upplevelse av närhet till evenemanget. Allt för att leverera upplevelser i världsklass.

Vi presenterar stolt 

Stockholm’s Tele2 Arena represents the next stage of urban stadium development – integrating a retractable roof, multi-use event space, leading technology and diversee on-site hospitality offers. Within just one year the ‘arena-stadium’ has established a new benchmark not only in venue design and operations but also technology, notably with free wifi throughout. In addition the 12,000m2 Tolv development of shops and restaurants beneath the arena heralds new-thinking in enhancing both the matchday and non-matchday experience. A blueprint for future sports and entertainment destinations.

VENUE OF THE YEAR AWARD 2014, Stadium Business Awards

  • Publikkapacitet, sittande: 30 000
  • Publikkapacitet, konsert: 45 000
  • Takhöjd: 35 m öppningsbart, the sky is the limit
  • Hemmaplan för: Hammarby IF och Djurgårdens IF
  • Invigd: 24 augusti 2013
  • Mobilnät med kapacitet för 45 000 användare
  • 350 st trådlösa accesspunkter - Fritt WIFI
  • 4000 dataportar för anslutning av utrustning
  • 14 km radiokabel ansluten till ca 270 antenner

Vi älskar 
att umgås

På Arenan möter du våra Tele2 Värdar. De är på plats för att förhöja upplevelsen kring ditt besök. De har koll på det mesta som omger evenemanget, vår Lounge, Arena-appen och hjälper dig gärna så du inte missar något. Tele2 Lounge är ett VIP-område avsett för alla Tele2-kunder. Här finns en bar, matservering, möjlighet att ladda sin mobiltelefon, skåp att låsa in sin väska, toaletter med mera. Tele2 Loge, vår loge är en mötesplats för inbjudna som besöker evenemanget tillsammans med en Tele2-representant. Logen har en kapacitet för 22 personer och kan delas av i 2 separata loger. Här finns allt för en upplevelse i världsklass. Skärmar, ljud och egna platser direkt i anslutning till logerna.

Upplevelser 
i världsklass

Via digitala skärmar, mobilapp och en lång rad funktioner i core-nätet så ger Stadium Vision besökarna på Arenan en totalupplevelse utöver det vanliga. Utöver ett kraftfullt och modernt core-nät har Arenan ett radionät med imponerande kapacitet, något annat vore såklart otänkbart.

Big brain. Följ matchstatistik, sociala medier, arenaljud och highlights från evenemanget. Arenaskärmar, på Arenan finns förutom 4 LED skärmar i arenarummet, 18 skärmväggar (totalt ca 100 st skärmar) och 400 foajéskärmar där du kan följa evenemanget samt relaterat innehåll som kommande matcher, statistik och arena-information. Tele2 Arena App, med appen kan besökare enkelt följa evenemanget via livestreaming, delta genom att rösta fram matchens spelare och publicera tweets eller bilder till skärmarna i arenarummet.

Nyfiken på upplevelsen?

Det finns många anledningar att besöka Tele2 Arena.

Vi tar emot kunder och partners i vår loge och lounge under evenemang och matcher. Kontakta din Tele2-representant för att få mer information.

Kontakta oss

Är du intresserad av att veta mer om den tekniska lösningen? Vi arrangerar gärna en rundtur på Arenan tillsammans med våra lösningsexperter. Kontakta din Tele2-representant för mer information. 

vad innebär #tele2arena?

#Tele2Arena är en del av Tele2s samarbete med Fotografiska som innebär att privatpersoners Instagrambilder har möjlighet att bli utställda på Fotografiska. 

Allt våra arenabesökare behöver göra är att fotografera sina bilder på Tele2 Arena, lägga upp dem på Instagram och hashtagga #Tele2Arena för att ha chansen att få sin bild utvald och utställd på Fotografiska.

För att en bild ska bli utvald krävs det att den som delar bilden också har en öppen Instagramprofil. Tele2s utställning är en gång per år på Fotografiska.