Case

Flexibel telefoni

Textilserviceföretaget Berendsen erbjuder en enkel bekymmersfri lösning på det mesta som har med textilier att göra. De är aktiva i 15 länder runt om i Europa. I Sverige finns man på ett 30-tal platser över hela landet. De tar dagligen hand om 200 000 och över 100 000 entrémattor. Varje natt sover mer än 25 000 hotellgäster gott mellan deras lakan och njuter av deras mjuka badhanddukar. Tidigare hade de olika kontoren varsin telefonväxel från ett antal olika operatörer.

Utmaning 

Berendsen är en geografiskt spridd organisation med traditionella telefonväxlar på varje enskild ort och de olika lokalkontoren/tvätterierna var inte sammankopplade. Det medförde problem vid service och underhåll samt onödiga kostnader vid interna samtal.

Lösning

En ny central lösning från Tele2 Integration Services, baserad på Ciscos IP-växel Unified Communications Manager.


Resultat

Som helhet har vi fått en fantastisk förbättring, både ekonomiskt och flexibilitetsmässigt. Vi uppdaterar systemet kontinuerligt efterhand som vi växer och behöver nya funktioner. Det är nästan så att jag ser nyttan ännu tydligare i dag än för fyra år sedan.

Jesper Ahlgren, IT-koordinator på Berendsen

Berendsen har fått en betydligt mer flexibel och skalbar telefonilösning, som de kan växa med i takt med att företaget växer. Man fick ner kostnaderna och ökade samtidigt flexibiliteten inför kommande utvidgningar.

Personlig rådgivning via en kunnig säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha: