Växlar

kundcase

HÄSSELBY BLOMMOR

Från stationär växel till mobil växellösning. 


Hässelby Blommor är sällan på plats. Med den mobila växeln från Tele2 har de fått den flexibilitet de behöver och kan vara tillgängliga även när de är hos kunder. På familjeföretaget Hässelby Blommor arbetar 36 medarbetare som bland annat trädgårdsarkitekter, florister och växtskötare. Med företagskunder som exempelvis AMF Fastigheter, Stockholmsmässan, Swedbank och Stureplansgruppen leverar Hässelby Blommor levererar de allt från eleganta blomsterarrangemang på borden till ståtliga palmer i entrén. 

Vi valde Tele2 för att de är lätta att ha att göra med och förstår vad vi vill ha ut av deras tjänster.

Mikael Hargesson, kontorschef på Hässelby Blommor.

       

Johnér Bildbyrå bytte operatör – och sänkte sina telefonikostnader med nästan 50 procent.

Sedan nästan ett år tillbaka har Johnér telefoner, headset och allround-växel från Tele2. En app i mobilen och i datorn gör det lätt att koppla upp och ta samtal, och att växla mellan telefon och dator under samtalets gång.

– Vi hade en ganska usel lösning förut, gammaldags och stel, och en operatör som tog betalt för funktioner som vi varken använde eller behövde. Kostnadsmedvetenheten och servicekänslan hos dem var obefintlig, men Tele2 förstod direkt vad vi behövde och att vi ville kapa kostnaderna.

 - Agneta Johnér, COB. 

Personlig rådgivning via en kunnig säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha:

VECHO

Mobilare medarbetare. Utan fast telefoni.


IT-företaget Vehco växer så det knakar. Sedan starten 2001 har de förenklat både sin interna och externa kommunikation med hjälp av Tele2 Växel Mobil. Och är nöjdare än någonsin. Vehco har sedan det startades gått från att ha kontor i Göteborg till att idag finnas i fem länder i Europa. Och eftersom man fortfarande är i en tillväxtfas har det varit viktigt att telefontrafi ken sköts på ett smidigt sätt så att medarbetarna kan vara flexibla. Med en uppgradering till Tele2 Växel Mobil har företaget kunnat förenkla sin kommunikation avsevärt genom att övergå från fast telefoni till mobiltelefoni.

Och eftersom Tele2 stod för all teknik behövde vi aldrig investera i dyr hårdvara.

Ted Berggren, inköpschef på Vehco.

       

Personlig rådgivning via våra kunniga säljare.
Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort.

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig snarast.

Jag är intresserad av:

Jag vill ha:

HOTEL TYLÖSAND

Bättre kommunikation för alla

Norra Europas största konferens- och spaanläggning ligger ett stenkast från havet vid Halmstad. Hit, till Hotel Tylösand, vallfärdar årligen hundratusentals gäster för att njuta av en skön hotellvistelse med god mat, en härlig spaupplevelse eller en bra konferens. Gästerna vill förstås kunna ringa och surfa som vanligt, trots det nättekniskt sett svåra läget vid havet. Likaså måste hotellets personal kunna ringa sinsemellan utan bekymmer och vara nåbara även när de är på språng.

”Med MEX är det som om alla anställda har hela företagets växel i fickan, vilket är jättebra. Vi kan ringa med kortnummer, var vi än är, och vi kan koppla samtal mellan varandra på ett enkelt sätt. Det kompletterar en stationär växel fullt ut.”

Henrik Ekström, IT-chef på Hotel Tylösand