Just nu har vi en driftstörning på mobilt bredband och vi jobbar på att lösa det så fort som möjligt. Om du upplever problem, prova att starta om enheten. Tack för ditt tålamod.

Case

Ultra El förbättrade sin kundservice med enkel växellösning

På elinstallationsfirman Ultra El AB är det ingen som klagar över långsamt internet. Det lilla familjeföretaget med 10 anställda på kontoret i Bromma använder Tele2s mobilabonnemang för företag, fibernät och växel för att smidigare kunna hjälpa sina kunder.

UTMANING

På Ultra El är personalen ofta är ute på olika uppdrag. De behövde hitta ett sätt för alla att kunna röra sig friare i arbetet, utan att missa viktiga kundsamtal. Internetanslutningen var också i behov av en uppgradering. 

LÖSNING

Ultra El valde att använda Tele2s mobilabonnemang, ansluta de anställdas mobiltelefoner till kontorsväxeln med hjälp av växellösningen Tele2 Växel Mobil samt ansluta till Tele2s fibernätverk. 

RESULTAT

Medarbetarna på Ultra El har driftsäker och snabb internetuppkoppling, och de missar inga kundsamtal. 

Ultra El AB grundades 1988 och utför många olika typer av elinstallationer för både företag och privatpersoner. De erbjuder eltekniklösningar inom nybyggnad, service, el-tele, data, belysning, fastighetsautomation, styr- och reglerteknik. De senaste 30 åren har företaget utfört ca 15 000 uppdrag och har satsat hårt för att leverera den bästa service som finns till alla sina kunder. Sedan de anlitade Tele2 2014 har de kunnat fokusera ännu mer på sin kärnverksamhet.

- Vi har haft Tele2 som leverantör i många år och varit nöjda, berättar Ultra Els ekonomiansvariga Elisabet Persson. Vi har numera fiber som har gjort vårt arbete mycket snabbare. Vi har även Tele2 Växel Mobil vilket har gjort att vi blir lättare att nå.

Även mindre företag kan ha behov av en välfungerande växellösning, framförallt om personalen inte alltid kan svara. Att installera en svarsservice är enkelt och kräver inget tekniskt kunnande. Tele2 sköter all teknik, så personalen kan lägga allt fokus på verksamheten och kunderna. 

- Tidigare hade Ultra El ingen växelfunktion. Det innebar att de missade många kundsamtal, berättar Martin Pettersson som är Business Developer på Tele2. 

Från spretigt till smidigt 

Martin Pettersson minns hur situationen var när han först initierade kontakten med Ultra El. 

- Jag såg potential till att förbättra deras dåvarande lösning som var väldigt spretig och ostrukturerad, berättar Martin Pettersson. De hade även en instabil internetuppkoppling.

Med Tele2s bredband får Ultra El maximal driftsäkerhet och snabb access till internet.

“Kollegorna gillar att det har blivit snabbare att jobba via internet," säger Elisabet Persson.

 

Ultra El har dessa lösningar:

Mobilabonnemang 

Växel Mobil 

Internet Access

Bli kontaktad av våra rådgivare

Tack! Vi har tagit emot din förfrågan och återkommer till dig så fort vi kan!

Är du redan Tele2-kund och vill komma i kontakt med kundservice? Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort

Jag vill bli kontaktad för:

{{form.postMessage}}