Case

Högre kvalitet till lägre kostnad fick Whispr Group att välja Tele2

Whispr Group anlitar idag Tele2 som leverantör för mobilabonnemang och växellösning. Växeln är helt anpassningsbar och mobil, så medarbetarna är tillgängliga oavsett var de befinner sig. Lösningen är enkel och smidig att använda för alla på företaget och kräver inga tekniska investeringar.

Dataanalys har under de senaste åren gått från att vara ”bra att ha” till att idag vara ett måste för allt fler företag. Trenden har öppnat upp en växande marknad för analysföretaget Whispr Group. Affärsreceptet handlar om kombinationen analys- och AI-verktyg samt specialiserade analytiker.

— Idag är konsumenterna mycket mer snabbrörliga än förut och marknadspositionerna ändras hela tiden, förklarar Lukas Sveman som är Operations Manager på Whispr Group. Vi hjälper våra kunder med att förvandla data till insikter så att de kan fatta välgrundade beslut för sin verksamhet.

Whispr Group har kontor i Stockholm, Oslo och New York. Med ett drygt femtiotal anställda i tre länder är kommunikation och möjligheten att arbeta mobilt viktig. Whispr Group anlitar idag Tele2 som leverantör för mobilabonnemang och växellösning. Växeln är helt anpassningsbar och mobil, så medarbetarna är tillgängliga oavsett var de befinner sig. Lösningen är enkel och smidig att använda för alla på företaget och kräver inga tekniska investeringar.

Tidigare hade Whispr Group en liknande, men mindre avancerad, lösning via en annan leverantör.

— Whispr Group hade stora problem med support och kände sig bortglömda av sin dåvarande leverantör, berättar Martin Pettersson, Business Developer på Tele2. De behövde hjälp med att se över sina abonnemang och tjänster, samt få en bättre struktur och en dedikerad kontaktperson hos leverantören. Därför kontaktade de oss på Tele2.

Dedikerad support och enklare administration

— Egentligen var lösningen ganska enkel, fortsätter Martin Pettersson. Whispr Group uppskattade vår support med egna kundserviceteam och en dedikerad kontaktperson som finns tillhands när de behöver hjälp. Vi kunde dessutom hjälpa kunden att sänka sina kostnader.

— Att spara pengar är förstås viktigt för ett företag i vår storlek, säger Lukas Sveman. Men det handlar också om att vi fick väldigt bra och seriöst intryck av Tele2s säljare. Totalt sett har vi fått mycket högre kvalitet till ett lägre pris.

Lukas Sveman bekräftar att även administrationen blivit betydligt enklare med Tele2s lösning. Man har sparat in minst en halv arbetsdag per månad på administrativa uppgifter och dessutom fått mer nöjda medarbetare.

— Alla på kontoret är supernöjda och upplever att Tele2s tjänster är enkla och bra, avslutar Lukas Sveman.

 

Whispr Group har valt dessa lösningar: 

Abonnemang

Växel

Bli kontaktad av våra rådgivare

Tack! Vi har tagit emot din förfrågan och återkommer till dig så fort vi kan!

Är du redan Tele2-kund och vill komma i kontakt med kundservice? Klicka här

Fyll i dina uppgifter så kontaktar vi dig inom kort

Jag vill bli kontaktad för:

{{form.postMessage}}