• Hem
  • Com Hem flyttar in

Com hem flyttar in

Com Hem blir en del av Tele2.
För dig som är kund hos båda
kan det innebära förmåner, som
dubbel data, att ta del av.

 

Är du kund hos både Tele2 och Com Hem?

 

Då kan du vara berättigad förmåner. Grundregeln är att du får en förmån för varje abonnemang och du behöver ha minst ett abonnemang hos både Tele2 och Com Hem. Just nu kan du välja mellan dubbel data till ditt mobilabonnemang eller ett extra datakort till surfplattan.

Det finns totalt fyra olika förmånsgrundande abonnemang:

Exempel: Har du mobilabonnemang från Tele2 och tv från Com Hem så får du 2 förmåner. Har du fyra mobilabonnemang från Tele2 och digital-tv & bredband från Com Hem så får du 6 förmåner. 

 

För att se om du är berättigad en förmån behöver du logga in eller skapa ett konto på Mitt Tele2. När du är inloggad kan du se om du har tillgång till förmåner och välja om du vill aktivera dem. Givetvis är förmånerna helt kostnadsfria och om du ändrar dig kan du byta förmån varje månad.

Har du frågor om detta? Vi har samlat de vanligaste frågorna längre ner på denna sida. Fortsätt scrolla eller klicka här direkt. Hittar du inte svaret på din fråga kan du givetvis ringa oss på 077-225 25 25.

Tillgängliga förmåner

För att se om du är berättigad förmåner behöver du logga in på Mitt Tele2.

  • Extra datakort

    Förmånen för dig som har en surfplatta, router eller annan enhet och behöver ett SIM-kort för att kunna surfa. Surfen dras från datapotten i ditt befintliga abonnemang. 

    Logga in eller skapa konto på Mitt Tele2 för att se och ändra dina förmåner.

  • Dubbel data

    Fördubbla datamängden för ett av dina Tele2-abonnemang. 15GB/mån blir 30GB/mån och så vidare. Observera att du bara kan dubbla datan en gång per abonnemang.

    Logga in eller skapa konto på Mitt Tele2 för att se och ändra dina förmåner.

Få ut mer av Tele2 tillsammans med Com Hem

Nu gör vi plats för TV och bredband från Com Hem. Samla allt uppkopplat hos oss så bjuder vi på minst två förmåner. Vill du veta mer? Bli kund hos Com Hem genom att ringa 0200-222 202 eller besök närmaste Tele2-butik.

Vill du läsa mer om Com Hem gör du det nedan.

Frågor och svar

För att få förmåner krävs minst ett abonnemang från båda varumärkena Tele2 och Com Hem. Det gäller endast privatkunder och inte de kunder som är gruppanslutna via Com Hem (du kan dock uppgradera ditt gruppanslutna abonnemang och bli berättigad förmåner). Rätten till förmånen baseras på personnummer, dvs. samma personnummer behöver stå på samtliga abonnemang, både från Tele2 och Com Hem. Du kan få upp till 6 förmåner. Från Com Hem behöver du ha aktivt abonnemang med digital-tv eller fast bredband (KOAX eller LAN). Från Tele2 behöver du ha ett aktivt Fast pris-mobilabonnemang eller mobilt bredbandsabonnemang med minst 20 GB surf (dock inte Wifi To Go).

Om du avslutar ett abonnemang hos Tele2 eller Com Hem försvinner förmånen. När det gäller datakort har du därefter 14 dagar på sig att säga upp datakortet. Om det inte sagts upp innan dess börjar Tele2 därefter fakturera 99 kr/mån för datakortet. Med reservation för tryckfel. 

Dubbel data:

För att få förmånen Dubbel data behöver ditt abonnemang hos Tele2 vara ett aktivt Fast pris-abonnemang. Dubbel data gäller inte för abonnemang med rörligt pris eller Unlimited-abonnemang.  

Extra datakort:

Förmånen Extra datakort förutsätter att ditt befintliga Tele2-abonnemang idag kan ha ett extra datakort och att kostnaden för datakortet är 99 kr/mån. Om du inte kan lägga till ett extra datakort så behöver du uppgradera ditt abonnemang. Det gör du enkelt i Mitt Tele2.

Du kan aktivera, byta eller avaktivera förmåner en gång per månad och räknas från den första kalenderdagen varje månad. I Mitt Tele2 kan du se när du tidigast kan göra en ändring bland dina förmåner.

I nuläget gäller förmånerna så länge som du är kund hos Tele2 och Com Hem och har de abonnemang som gäller för att ha rätt till förmåner. Tele2 kan komma att ändra i erbjudandet och kommer i så fall att meddela dig i god tid det börjar gälla, men det är inte planerat i nuläget.

Om din bostadsrättsförening har ett avtal med Com Hem räknas du inte som privatkund hos Com Hem såvida du inte har uppgraderat ditt abonnemang från vad som ingår i grundavtalet. Har du valt ett större paket än det som ingår i bostadsrättsföreningen och således uppgraderat från grundabonnemanget räknas du däremot som egen Com Hem-kund och har rätt till förmåner.

Du har kvar dina förmåner som vanligt under uppsägningstiden, sen kommer de att tas bort.

Till exempel: Säger du upp ett abonnemang hos Com Hem men behåller abonnemanget hos Tele2 och du har ett kostnadsfritt datakort som förmån, då kommer datakortet att börja kosta 99 kr/mån (ord. pris) efter 14 dagar från att uppsägningstiden är slut. Men du kan såklart alltid höra av dig till vår kundservice eller gå in på Mitt Tele2 innan dess om du skulle vilja avsluta datakortet före det börjar kosta.

Eftersom Unlimited-kunder har obegränsad surf kan Dubbel data-förmånen inte väljas. Förmånen Extra datakort förutsätter att ditt befintliga Tele2-abonnemang idag kan ha ett extra datakort och att kostnaden för datakortet är 99 kr/mån. För kunder som har tecknat Unlimited-abonnemang innan 2018 kan vi i dagsläget inte erbjuda några förmåner.