Handla

tele2
trygghetsavtal

fördelar med
tele2 trygghetsavtal.

Med Tele2 Trygghetsavtal får du ett utökat skydd för din mobiltelefon.

  • Du får snabbt och enkelt besked gällande din skada inom 24 timmar om skadeanmälan är komplett.
  • Du får en likvärdig telefon med motsvarande funktion om den blir stulen eller förloras.
  • Vi gör ingen nedskrivning av värdet på grund av ålder eller slitage.
  • Du får upp till 10 000 kr i ersättning för obehöriga samtal/surfande som görs inom 48 timmar från ditt abonnemang vid stöld.
  • Du får din mobiltelefon reparerad eller utbytt till en ersättningsprodukt med motsvarande funktion vid t ex tapp- eller fuktskador.
  • Du får ersättning för funktionsfel som inte ersätts av garanti- eller reklamationsrätt.
  • Låg självrisk.

Teckna Tele2 Trygghetsavtal

Du kan teckna försäkringen när du beställer en Tele2-produkt via tele2.se, kundservice eller i en Tele2-butik.

Tele2 Trygghetsavtal kan tecknas upp till 60 dagar efter det att du köpt en produkt. Har du köpt via Tele2.se, kundservice eller telefonförsäljare tar du med dig kvitto och din Tele2-produkt till din närmaste Tele2-butik så får du all hjälp av butikspersonalen. 

Beställ en produkt med försäkring

Vilken premie ska jag betala?

Premien baseras på typ av enhet och enhetens ordinarie pris. 

  • 69 kr/mån: mobiltelefon värd upp till 2 999 kr.
    Självrisk vid skada 350 kr, vid förlust 700 kr.
  • 99 kr/mån: mobiltelefon värd 3 000–5 999 kr.
    Självrisk vid skada 550 kr, vid förlust 1 100 kr.
  • 129 kr/mån: mobiltelefon värd 6 000–11 999 kr. Självrisk vid skada 750 kr, vid förlust 1 500 kr.
  • 129 kr/mån: mobiltelefon värd 12 000–18 499 kr. Självrisk vid skada 1 400 kr, vid förlust 2 800 kr.
  • 99 kr/mån: surfplatta oavsett inköpspris.
    Självrisk vid skada 750 kr, vid förlust 1 500 kr.
Läs mer om priser och villkor

Hur anmäler jag en skada?

Om din mobiltelefon blir skadad eller förlorad så ska du anmäla det till oss så fort som möjligt.

Är din mobiltelefon stulen eller förlorad så ska du spärra den hos oss genom att ringa Kundservice på
0772-25 25 25 och anmäla ärendet till Polisen.

Du anmäler sedan din förlust eller skada via knappen nedan:

Skadeanmälan

Tele2 Trygghetsavtal
täpper till luckorna.

Reklamationsrätt.

Som köpare av en elektronikprodukt omfattas du med automatik av reklamationsrätten enligt konsumentköplagen. Förutsättningar för att du ska
kunna nyttja din reklamationsrätt är att det uppkomna felet inte har något samband med utifrån kommande händelse och att felet fanns redan vid inköpstillfället. Bevisbördan läggs på dig som kund.

Fel orsakade genom en olyckshändelse eller fel som inte är ursprungsfel omfattas med andra ord inte av reklamationsrätten. Tele2 Trygghetsavtal ger dig ett sådant skydd och du slipper bevisbördan.

Hemförsäkringen.

Hemförsäkringen täcker betydligt större värden än det värde en enskild elektronikprodukt representerar. För att inte drabbas av för många ”småskador” är hemförsäkringen förenad med både självrisk och avskrivningsregler i samband med skada. Tele2 Trygghetsavtal kompletterar din hemförsäkring eftersom det saknar avskrivningar och har låg självrisk.