Flytt- och adressändring

Ska du flytta kan du kontrollera om det går att flytta med ditt fasta abonnemang till din nya adress. Du kan även välja att kostnadsfritt överlåta ditt abonnemang, om du exempelvis har bindningstid kvar.

Adressändring

Adressändringen anmäler du till kundservice på 90 222. Vi hjälper dig utan extra kostnad.

Dina fasta tjänster

För att du ska kunna fortsätta använda dina fasta tjänster efter flytt så behöver adressen vara ansluten till Tele2.

Flytt till en Tele2-ansluten adress

Flyttar du till en adress som är Tele2-ansluten, och som kan leverera samma tjänster, kan du utan problem ta med din utrustning och koppla in på den nya adressen efter att du anmält din flytt till oss.

Så här kontrollerar du din nya adress
I vårt adressök kan du skriva in din nya adress för att se om du kan ha våra tjänster.

Om du både är bredbandskund och mobilkund (mobil och/eller mobilt bredband) hos Tele2 har du Flyttgaranti.

Flytt till en adress som inte är Tele2-ansluten

Om vi inte kan leverera tjänster till din nya adress behöver du endera avsluta eller överlåta ditt abonnemang till en annan person.

Läs mer om hur du avslutar eller överlåter abonnemang.

Frågor och svar

Dina kontaktuppgifter ändrar du genom att logga in på Mitt Tele2 eller genom att kontakta kundservice på 90 222

Att göra en adressändring eller lägga till en c/o adress är kostnadsfritt. Kontakta kundservice på 90 222 så hjälper vi dig med ändringen.

Att göra en adressändring är kostnadsfritt. Anmäl din adressändring via kundservice på 90 222.

Nej, det är kostnadsfritt att göra din adressändring hos oss.

Ändra din adress genom att kontakta kundservice på 90 222.

I vårt adressök kan du skriva in din adress för att se om du kan ha våra tjänster.

Vi skickar dina fakturor till den adress som du har meddelat oss vid tecknandet av abonnemanget. Du kan kontrollera dina adressuppgifter på Mitt Tele2. Stämmer inte uppgifterna så kontakta kundservice på 90 222.

För mer information om eftersändning av post hänvisar vi dig till adressandring.se.

Ja, om du flyttar inom samma riktnummerområde. Flyttar du utanför det området får du ett nytt nummer, precis som hos andra operatörer.

Om du har tjänsten Fast telefoni via telefonjacket flyttas telefonnumret från en installationsadress till en annan och då kostar flytten 550 kr.

Flytta ditt nummer genom att kontakta kundservice på 90 222.

Har du en annan fråga?