Om Surfgaranti
Bredband
- Vår Surfgaranti innebär att om ditt bredband slutar fungera laddar vi ditt mobilabonnemang med obegränsad mobildata, så har du uppkoppling samma dag.
- Surfgaranti ingår utan extra kostnad när du har både bredband samt mobilabonnemang eller mobilt bredband hos Tele2. Abonnemangen ska vara registrerade på samma personnummer.
- Surfgarantin gäller om du har bekräftade tekniska problem med ditt bredband.
- Surfgarantins extra mobildata kan börja användas samma dag och är giltig i 30 dagar från att den aktiverades.
Tv
- Vår Surfgaranti innebär att om din tv-tjänst slutar fungera laddar vi ditt mobilabonnemang med obegränsad mobildata, så har du uppkoppling samma dag och kan streama dina program.
- Surfgaranti ingår utan extra kostnad när du har både tv-tjänst samt mobilabonnemang eller mobilt bredband hos Tele2. Abonnemangen ska vara registrerade på samma personnummer.
- Surfgarantin gäller om du har ett bekräftat avbrott på din tv-tjänst eller har problem med din digitalbox eller Tv-modul.
- Surfgarantins extra mobildata kan börja användas samma dag och är giltig i 30 dagar från att den aktiverades.
Så här gör du för att ta del av Surfgarantin
- Om ditt bredband eller din tv-tjänst slutar fungera – Ring kundservice: Om du upptäcker att ditt bredband inte fungerar eller om du har avbrott på din tv-tjänst ring kundservice på 90 222 och felanmäl ditt problem.
- Obegränsad mobildata laddas på din mobil: Vi registrerar din felanmälan och hjälper dig med ditt problem samtidigt som vi laddar ditt mobilabonnemang eller mobilt bredband med obegränsad mobildata. På så vis har du uppkoppling samma dag och kan streama dina program. Under tiden fortsätter vi arbetet med att lösa ditt bredbands- eller tv-problem så fort som möjligt. Du kommer få ett sms när surfgarantin har aktiverats på ditt abonnemang.