Ta del av vår Surfgaranti

Fungerar inte ditt bredband eller din tv-tjänst? Här nedan får du information om hur vår Surfgaranti fungerar och hur du gör för att ta del av den.

Om Surfgaranti

Bredband

  • Vår Surfgaranti innebär att om ditt bredband slutar fungera laddar vi ditt mobilabonnemang med obegränsad mobildata, så har du uppkoppling samma dag.
  • Surfgaranti ingår utan extra kostnad när du har både bredband samt mobilabonnemang eller mobilt bredband hos Tele2. Abonnemangen ska vara registrerade på samma personnummer.
  • Surfgarantin gäller om du har bekräftade tekniska problem med ditt bredband.
  • Surfgarantins extra mobildata kan börja användas samma dag och är giltig i 30 dagar från att den aktiverades.

Tv

  • Vår Surfgaranti innebär att om din tv-tjänst slutar fungera laddar vi ditt mobilabonnemang med obegränsad mobildata, så har du uppkoppling samma dag och kan streama dina program.
  • Surfgaranti ingår utan extra kostnad när du har både tv-tjänst samt mobilabonnemang eller mobilt bredband hos Tele2. Abonnemangen ska vara registrerade på samma personnummer.
  • Surfgarantin gäller om du har ett bekräftat avbrott på din tv-tjänst eller har problem med din digitalbox eller Tv-modul.
  • Surfgarantins extra mobildata kan börja användas samma dag och är giltig i 30 dagar från att den aktiverades.

Så här gör du för att ta del av Surfgarantin

  1. Om ditt bredband eller din tv-tjänst slutar fungera – Ring kundservice: Om du upptäcker att ditt bredband inte fungerar eller om du har avbrott på din tv-tjänst ring kundservice på 90 222 och felanmäl ditt problem.
  2. Obegränsad mobildata laddas på din mobil: Vi registrerar din felanmälan och hjälper dig med ditt problem samtidigt som vi laddar ditt mobilabonnemang eller mobilt bredband med obegränsad mobildata. På så vis har du uppkoppling samma dag och kan streama dina program. Under tiden fortsätter vi arbetet med att lösa ditt bredbands- eller tv-problem så fort som möjligt. Du kommer få ett sms när surfgarantin har aktiverats på ditt abonnemang.

Läs mer om vår Surfgaranti.

Frågor och svar

Den obegränsade mobildatan ligger kvar och är giltig i 30 dagar från dess att den aktiverades.

Ring kundservice på 90 222 för fortsatt felsökning. Om det tekniska problemet med ditt bredband kvarstår eller om du fortfarande har avbrott på din tv-tjänst laddar vi ditt mobilabonnemang med en ny period av Surfgaranti.

Vid tekniska fel på ditt bredband eller bekräftade avbrott i din tv-tjänst behöver du inte fylla på ditt mobilabonnemang om du surfar mer än 50 GB per dag. Gäller i 30 dagar.

Har du en annan fråga?